Berlingske Business

Julesalget på nettet på vej mod rekord

pix-nethandel24
Danskernes tryghed på nettet rækker til både danske og internationale butikker. Foto:

61 procent af netbutikkerne forventer, at julesalget bliver bedre end i 2012, viser en undersøgelse af Foreningen for Dansk Internet Handel.

De danske netbutikker kan godt begynde at glæde sig, for meget tyder på, at danskernes juleshopping på nettet vil sætte rekord i år.

En stikprøve foretaget af Foreningen for Dansk Internet Handel viser, at 61 procent af foreningens medlemmer venter stigende julesalg i år sammenlignet med 2012.

Samlet ventes julehandelen på nettet at udgøre 1,2 milliarder i 2013 mod 0,9 milliarder i 2012. Flere end hver tredje dansker ventes at købe gaver på nettet, ligesom en tredjedel ventes at købe flere eller dyrere gaver end sidste år. 
 
»Danskerne køber julegaver på nettet, fordi det er bekvemt, man undgår juletrængsel og lange køer, der er større udvalg nettet, og det er let at finde det specifikke gaveønsker til den rigtige pris,« siger Annette Falberg, adm. direktør i FDIH i en pressemeddelelse.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen