Berlingske Business

Julepanik i Coop: Tusindvis af kunder mangler deres varer

julehandel BM
Travlhed og julestemning på Strøget i København. I mellemtiden må tusindvis af kunder, der har handlet hos coop.dk, væbne sig med tålmodighed. Foto:

Tusindvis danskere venter i øjeblikket på forsendelser fra Coop. Et nyt lagersystem og et nedbrudt telefonsystem er skyld i miseren, fortæller dagligvarekoncernen. De lover dog, at alle får deres varer inden jul.

Med fire dage til jul er der optræk til lettere panik i tusindvis af danske hjem, hvor man i øjeblikket venter på de pakker og varer, der er bestilt hos Coops webshop, coop.dk.

Frustrationerne bobler i øjeblikket over på platforme som Facebook og Trustpilot, hvor Coop får vrede ord med på vejen.

Flere kunder beklager sig over, at de ikke har fået leveret varer, de bestilte for flere uger siden, og at det tillige er vanskeligt at komme igennem til Coops kundeservice.

»Bestilte julegaver 9. december. Her den 20. december er de ikke afsendt - og jeg kan IKKE kontakte Coop Shopping, da de har telefonnedbrud,« skriver en kunde.

Butikskæden fakta præsenterer fremtidens discountbutik

Berlingske Business har set en mail, Coop har sendt til nogle af de kunder, der ikke har fået leveret sine varer. Her oplyses det, at man er overgået til et nyt lagersystem, og at man i den forbindelse har måttet erfare, at »vi grundet systemmæssige udfordringer oplever længere ekspeditionstid på vores lager,« som det hedder i mailen.

Og dagligvarekoncernens informationsdirektør, Jens Juul, bekræfter da også, at det er et nyt lagersystem, som har været med til at skabe julepanik. Lagersystemet blev bestilt for at kunne imødekomme den øgede trafik og efterspørgsel, man oplever i juletiden. Effekten har dog været lige modsat.

»Vi har problemer med at levere på ordrer, der er bestilt i slutningen af november og starten af december. Det nye system har drillet meget og givet os betydelige problemer,« konstaterer han.

Han lover dog, at alle kunder, der har bestilt varer inden i går, 19 december, vil få sine varer inden jul.

06BUSPeter-Hoegsted-165026.jpg

Han fortæller samtidig, at man oven i problemet med lageret er blevet ramt af problemer på telefonsystemet.

»Vores telefonsystem brød ned igen fredag og igen mandag, så folk har ikke kunnet komme igennem. Nu har vi fået et nyt system op,« siger han.

Jens Juul medgiver, at timingen er prekær.

»Vi ved godt, der sidder en masse derude, som er berørte af det her, og det er vi rigtig kede af,« siger han.

Jens Juul understreger, at det er et par tusinde, der er berørt af problemerne, og at de udgør en lille del af den samlede kundeflok.

Økologi

Problemerne med webshoppen kommer godt en måned efter, at dagligvarekoncernen var ramt af store problemer med sin frostvarer. Her var det en frostdistributør, der havde vanskeligt ved at løfte opgaven med at køre varer ud fra sit lager til de mange Coop-butikker.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen