Berlingske Business

Jesper »Kasi« Nielsen gør comeback - igen

Jesper »Kasi« Nielsen står bag smykkefirmaet Amazing Jewelry
Jesper »Kasi« Nielsen står bag smykkefirmaet Amazing Jewelry Foto:

Jesper »Kasi« Nielsen, der er verdensberømt i Danmark for sine opsigtsvækkende slagsmål med både smykkegiganten Pandora og Skat, står med smykkekæden Amazing Jewelry bag sit tredje forsøg i smykkebranchen.

Det skriver Finans.

Kæden har 13 butikker i seks lande, efter at der nytårsaftensdag blev åbnet endnu en butik, og denne gang i Kinas hovedstad, Beijing. Der er allerede  lignende smykkeforretninger i danske byer som København og Vejle til bl. a. Hamborg, Bremen, Bergen, Stockholm og Dubai.

Ifølge Jesper Nielsen er der planlagt yderligere mindst 65 åbninger i år, og derefter bliver tempoet ifølge ham sat yderligere op.

»Markedet for smykker til lave priser er stort på globalt plan. Og det skal Amazing vinde. Modellen er skabt ved at kigge på, hvordan andre af verdens butikskæder er vokset hurtigt og mest effektivt, gennem franchise, så partnere betaler for at drive enkelte butikker eller rettighederne til et helt land,« siger Jesper Nielsen til Finans.

Han skabte oprindelig en formue ved at opbygge børsnoterede Pandoras marked i bl.a. Tyskland, og siden blev han bl.a. kendt som manden, der investerede i både håndbold og sponserede fodboldklubber. Men så opstod en strid med Pandora, som endnu kører, ligesom der er en uafsluttet millionsag mellem Skat og Jesper Nielsen.

Amazing Jewelry er skabt, efter at Jesper Kasi Nielsen i fjor kom ud af smykkefirmaet Endless, som han etablerede i 2013 og byggede op med distribution i mere end 30 lande. Han havde i forløbet fået ni tyske og danske investorer, bl.a. Lars Seier Christensen fra Saxo Bank, ind i selskabet. Men samarbejdet mellem dem og Jesper Nielsen endte brat. Siden er Endless med hovedsæde i Tyskland kollapset.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen