Berlingske Business

Jagt- og våbenmesse i Hillerød med over 100 udstillere

www
Foto:

For tredje år løber jagtmesse med alt hvad man kan drømme om indenfor våben, jagtrejser, jagtslips, konservering af trofæer, kikkerter og foder etil jagthunde af stablen rettet mod et købestærkt publikum blandt jægere

Mange jægere er velbeslåede og bruger rigtig mange penge på deres hobby. Det er baggrunden for, at over hundrede udstillere indenfor alt hvad et jægerhjerte begærer, i dag drager til Hillerød, hvor Jagt, Vildt & Våben-messen afholdes for tredje gang. Messen løber af stablen hvert andet år, og sidste gang mødte over 7.000 jægere op for at afprøve våben, prøve den helt rigtige jagtbeklædning og studere de køretøjer, som  rigtige jægere helst vil ses i. Besøgende kan blandt andet teste det seneste indenfor jagtgeværer på en lerduebane, se jagthundeopvisning og følge en konkurrence for knivmagere.

Messen er arrangeret af magasinet Jagt, Vildt og Våben, som for nylig har spurgt blandt sine 97.000 læsere til deres økonomi og til deres køb af udstyr. »Vores undersøgelse viser, at mange jægere har en god økonomi, og 75 pct. af de 350 læsere, som vi har været i kontakt med, tjener mere end en halv mio. kr., og 25 pct. ligger over 800.000 kr. i indtægt,« siger markeringkoordinator Martin Kragh-Hansen.Undersøgelsen viser også, at over 25 pct. af de adspurgte bruger over 25.000 kr. om året på deres jagtinteresse.

Noget af det, der tiltrak sig stor interesse, sidst messen blev afholdt, var Nordisk Safari Klubs udstilling af trofæer, herunder et drabeligt vildsvin med krumme hjørnetænder. Kvinder er begyndt i højere grad at gå på jagt, og det afspejles også på messen, hvor der er rig mulighed for at prøve det rigtige outfit.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen