Berlingske Business

ISS-topchef: Tilfreds trods modvind fra konjunkturer

iss topchef
Jeff Gravenhorst Group CEO hos ISS. Foto:

ISS koncernchefen Jeff Gravenhorst er tilfreds med udviklingen i tredje kvartal trods modvind fra konjunkturerne. Det siger han til Ritzau Finans.

- Regnskabet er dybest set, som vi havde ventet, siger han og fremhæver specielt en god organisk vækst på 4,8 pct. og en margin på 6,5 pct. - den højeste i meget lang tid.

Dertil kommer, at udviklingen på servicekoncernens kerneområder er tilfredsstillende.

Koncernchefen konstaterer, at der er konjunkturel modvind på størstedelen af koncernens markeder, men fremhæver, at det ikke er en undskyldning, men blot en forklaring. Hvordan regnskabet havde set ud, hvis der havde været medvind på den front, kan man kun gisne om.

En vending til bedre konjunkturer venter koncernen dog ikke.

- Vi ser ingen bedring (af konjunkturerne, red.) nogen steder, men omvendt ser vi heller ikke signifikante forværringer, siger Jeff Gravenhorst.

Han understreger, at væksten i koncernen sker, fordi den har vundet gode kontrakter og har en model, der kan sælge kontrakter, der er relevante for koncernens kunder.

Han glæder sig specielt over en vækst i integreret facility management på 7 pct. og en vækst i "Globale Kunder" på 11 pct., uden at have fået store kontrakter.

- Desuden er det glædeligt, at vi helle ikke taber kontrakter rundt om i verden i nævneværdigt omfang.

ISS' koncernchef Jeff Gravenhorst

Trods konjunkturerne er det også værd at fremhæve en vækst i Asien på 14 pct.

- Det er muligt, fordi vi har en position, der gør, at vi kan blive med at vokse - konjunkturerne til trods, siger han.

Selv om væksten er noget mindre i de store regioner i Europa og Norden, så er det værd at notere sig, at det er alligevel lykkedes at vokse 3-4 pct. på disse markeder.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen