Berlingske Business

ISS tjener penge på forskellighed blandt medarbejdere

Servicekoncernen ISS fik resultat på over en milliard
Foto:

Serviceselskabet ISS er på forkant med regeringens ambition om succesfuldt at integrere indvandrere på arbejdsmarkedet.

ISS har nemlig ikke blot mange indvandrere ansat, men selskabet tjener også flere penge fra de team, der indeholder stor forskellighed blandt medarbejderne.

Det skriver dagbladet Børsen.

- Vi kan se, at i de team, hvor der er en høj grad af mangfoldighed inden for etnicitet, køn og alder, der tjener vi rent faktisk flere penge på bundlinjen, udtaler Lotte Hjortlund Andersen, chef for ISS' CSR- og jobudviklingscenter, til dagbladet Børsen.

ISS

Ifølge Lotte Andersen tjener ISS 3,7 procentpoint flere penge på bundlinjen fra mangfoldige team end fra mere homogene team. Det resultat, håber hun, vil give andre virksomheder blod på tanden, hvad angår større mangfoldighed i arbejdsstyrken.

Regeringen lancerede onsdag en kampagne kaldet "Alle skal bidrage" med ambitionen om, at få 30.000 indvandrere og flygtninge i arbejde over de næste to år. Og det bliver vel modtaget i ISS, der har gode erfaringer med mangfoldighed i deres medarbejderstyrke.

Fredag: Kirkbi

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen