Berlingske Business

ISS rammer svagt under forventningerne i tredje kvartal

ISS
ISS hovedkvarter i Søborg Foto:

Den danske virksomhed ISS, der leverer serviceydelser, skuffer lidt i tredje kvartal. Omsætningen falder, mens bundlinjen stiger - dog ikke ligeså meget som analytikerne havde forventet. Til gengæld kan aktionærerne glæde sig over et ekstra udbytte på fire kroner pr. aktie

Den danske serviceydelsesvirksomhed ISS, der har knap en halv million ansatte, undergår analytikernes forventninger for tredje kvartal. Omsætningen er faldet med cirka én procent sammenlignet med samme periode sidste år, mens bundlinjen stiger fra 616 millioner for kvartalet i 2015 til 672 i 2016. Analytikerne havde dog troet på en lidt større fremgang.

Jens

Til trods for dette, udbetaler ISS ekstra udbytte til sine aktionærer. I alt drejer det sig om 743 mio. kroner, der vil blive udbetalt, hvilket svarer til 4 kroner pr. aktie. Ligeså ser den organiske vækst for virksomheden fin ud. ISS forventede selv en organisk vækst på 2.5 – 4 procent, mens regnskabet afslører, at tallet lander på 3.6 procent for årets første ni måneder og 3.3 procent i tredje kvartal.

Omvendt overgår overskudsgraden for tredje kvartal det, for årets første ni måneder samlet set. Fra januar til september har ISS’ samlede EBIT-margin således været 5,5 procent, mens det alene i tredje kvartal er 6,5 procent.

Milliarder skal genoprette tillid til Skat Opgørelse viser nye


På medarbejdssiden kommer ISS under 500.000 ansatte globalt set. Da firmaet aflagde tredje kvartals regnskab i 2015 stod firmaet til at have 510,570 ansatte - hvoraf de 73 procent var fuldtidsansatte - mens det nu drejer sig om 497,146 ansatte, hvoraf de 74 procent arbejder på fuldtid.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen