Berlingske Business

Irma bliver til Ørma i økologisk satsning

Pix-Irma
Det røde Ø-mærke skal have mere plads i Irma, som vil fordoble salget af økologiske varer i forlængelse af Coops strategi på området. Foto:

Irmas kendte lysreklame ved søerne i København er ændret til Ørma for at markere dagligvarens nye vision om at fordoble salget af økologiske varer.

Der skal flere økologiske varer over disken hos dagligvarekæden Irma. Mange flere.

Som en del af Coops nyligt fremlagte strategi om at fordoble salget af økologiske varer, melder high end-kæden Irma nu, at der også dér bliver sat øget fokus på økologi.

Irma er en del af Coop, og kædens mål er, at salget af økologiske varer skal fordobles over de næste 10 år, så det kommer til at udgøre halvdelen af Irmas omsætning inden for fødevarer.

coop

Udover at priserne bliver sænket på de varer, hvor det økologiske alternativ er meget dyrere end konventionelle varer, skal salget stige ved at udvide sortimentet af økologiske varer.

Allerede i 2015 udvider Irma udvalget inden for økologi med 250 nye varer, så kunderne ved udgangen af året kan vælge mellem 1.400 varer i det faste økologiske sortiment.

»Vi synes selv, vi har sat os et meget ambitiøst mål. Det har taget 25 år at nå til det nuværende niveau, så det er i hvert fald ikke helt uambitiøst,« siger Irmas kædedirektør Jesper Uggerhøj.

Målet om at fordoble omsætningen på økologiske varer og dermed nå 50 procent, betyder blandt andet, at Irma introducerer en ny vareserie - »Irmas økologiske hverdag.«

Pix-Høgsted

Derudover bliver der sat fokus på de kategorier, hvor økologi endnu ikke har vundet indpas. Det gælder blandt andet inden for vin.

»Vi har planer om at introducere vine, som er økologiske,« fortæller Jesper Uggerhøj.

I anledning af Irmas økologiske fokus og 25-året for det røde Ø-mærke, har Irma ændret den legendariske lysreklame ved søerne i København, så der nu står Ørma i stedet for Irma.

»Det blev ændret ved årsskiftet,« fortæller Jesper Uggerhøj.

»Det skal lyse hele 15, men om det skal fortsætte i 16, har vi ikke taget stilling til.«

Irma omsætter årligt for omkring 2 milliarder kroner.

Økologi

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen