Berlingske Business

Ingen slinger i valsen fra Matas

Matas regnskab
Overskrift
FOTO: Jeppe Bjoern Vejloe/Scanpix 2013) Foto:
 

Matas leverer et solidt 3. kvartalsregnskab, der rammer analytikernes forventninger rent med en omsætning på lige over en milliard kroner for kvartalet.

Det kører fuldstændigt som forventet for Matas i 3. kvartal af det forskudte regnskabsår.

Matas nedjusterede i november forventningerne til omsætningen i det skæve regnskabsår 2014/15 til i underkanten af 3,5 milliarder.

Regnskabet for 3. kvartal viser en lille fremgang i indtjeningen, og det havde analytikerne også forventet, men overskuddet rammer alligevel lidt højere med 195,8 millioner kroner før skat, hvor analytikerne havde spået, at selskabet ville lande på 184 millioner kroner før skat.

Terje List, adm. direktør er tilfreds med regnskabet og skriver i forbindelse med kvartalsregnskabet:

»Med en god eksekvering af julehandlen lykkedes det at øge såvel omsætning som indtjening i Q3 2014/15 i forhold til et meget stærkt Q3 i 2013/14. Vi ser resultatet som et udtryk for, at vi i et konkurrencepræget og udfordrende detailmarked fortsat er i stand til at fastholde vores stærke position.«

Omsætningen rammer præcist på analytikernes forventninger, som var 1.041 millioner kroner, hvilken er en stigning på 2,2 pct. i forhold til tilsvarende regnskabsperiode i 2013/14.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Seneste nyt

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen