Berlingske Business

Ingen god deal for dealsite - lukker i Danmark

US-GROUPON-PREP
Scott Olson/Getty Images/AFP Foto:

Dealsitet Groupon trækker sig fra Danmark - og de øvrige nordiske lande. Konkurrencen blev simpelthen for hård for den internationale storaktør.

Danskere med hang til billige restaurantbesøg, kraniosakral massage eller måske en billig rejse på Donau må finde sig nye steder at købe dem, efter at dealsitet Groupon har besluttet at trække sig fra Danmark - og de øvrige nordiske lande.

De mange danskere, som tidligere har indkøbt deals hos Groupon fik i weekenden en mail fra virksomheden, hvor den meddelte, at Groupon ændrer strategi og nu trækker sig fra bl.a. Danmark. Ordet strategiskifte dækker i virkeligheden over, at Groupon har haft uhyre svært ved at få en god forretning ud af aktiviteterne i Danmark og norden - bl.a. på grund af hård konkurrence fra andre sites som Downtown og Sweetdeal, sidstnævnte ejet af Berlingske.

Stine Larsen

Dealsites har ellers været en eksplosiv, omend ikke nødvendigvis god forretning, de seneste år. Stadig flere danskere køber de såkaldte deals, hvor man får en vare eller serviceydelse ekstra billigt. Men der har vist sig bagsider af den populære forretning. Det er således blot få uger siden, at et andet dealsite, Dagensbedste.dk gik konkurs og efterlod hundreder af vrede kunder, som ikke kunne få de ydelser, de havde betalt for, og forretningsdrivende, som ikke havde fået betaling for de varer de havde leveret. Det vurderes, at konkursen efterlader et tab på omkring 20 mio. kr.

Groupon er en international mastodont på dealmarkedet. De seneste år har de åbnet nye aktiviteter i lande verden over - uden at det har kastet massive overskud af sig. Derfor har man allerede tidligere meddelt, at man også lukker aktiviteter i lande som Thailand, Taiwan og Uruguay.

02BUSStine-Larsen.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen