Berlingske Business

Ingen glans i Tiffany's regnskab

TIFFANY-RESULTS/
Smykkefirmaet har sænket forventningerne til resten af året, og venter nu en indtjening på aktie på 2-5 pct. mindre end samme post i 2014. Foto:

Pandoras amerikanske kolleger i smykkefirmaet Tiffany's kom ud af andet kvartal med en nedjustering af forventningerne og et resultat, der lå et stykke under forventningerne.

Pandoras amerikanske kolleger i smykkefirmaet Tiffany's kom ud af andet kvartal med en nedjustering af forventningerne og et resultat, der lå et stykke under forventningerne. Det skriver Bloomberg News.

På toplinjen kom Tiffany's ud af andet kvartal med en stigning i det sammenlignelige salg på 7 pct., hvilket oversteg forventningerne med om en stigning på 3,5 pct. Omsætningen landede på 991 mio. dollar mod 993 mio. dollar i samme periode sidste år.

Særligt Japan, med en stigning i det sammenlignelige salg på 21 pct., og Asien- og Stillehavs-regionen med en fremgang på 6 pct., trækker i positiv retning. Salget i Europa er steget 2 pct.

USA-BUSINESS

På bundlinjen landede overskuddet på 105 mio. dollar, 16 pct. lavere end i 2014. Det justerede resultat pr. aktie endte på 86 cent, mod en forventning på 91 cent pr. aktie. Selskabet giver den stærke amerikanske dollar en del af skylden for det lavere resultat, da den har påvirket værdien af Tiffany's oversøiske indtjening og salget til turister i amerikanske butikker i negativ retning.

Smykkefirmaet har sænket forventningerne til resten af året, og venter nu en indtjening på aktie på 2-5 pct. mindre end samme post i 2014, mens man tidligere ventede marginal vækst i indtjeningen pr. aktie.

Foruden nedjusteringen til resultatet ser Tiffany's ingen vækst i indtjeningen tredje kvartal, men venter til gengæld vækst igen i fjerde kvartal.

Aktien indikeres 6 pct. nede i det amerikanske formarked, der ellers indikerer stigninger på knap 1 pct. fra åbningen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen