Berlingske Business

Ingen enighed om Uber i Folketinget

US-TRANSPORT-ECONOMY-UBER
ARKIVFOTO. Foto:

Som ventet kunne Folketingets partier ikke blive enige om hvilken strategi, de skal ligge for at få styr på den omstridte, amerikanske kørselstjeneste Uber, som har skabt røre i den etablerede del af taxibranchen.

Ingen af partierne har ændret standpunkt siden en ophedet forespørgselsdebat i Folketinget tirsdag, som endte med fremsættelsen af tre forskellige beslutningsforslag.

Derfor blev ingen af beslutningsforslagene vedtaget.

UBER TECH-LYFT/PROBE

Enhedslisten, SF og Dansk Folkeparti mener, at Ubers aktiviteter er dybt ulovlige og ønsker at myndighederne griber ind med en taskforce hurtigst muligt.

Socialdemokraterne og Alternativet vil også have en taskforce, men også en ny taxilov, der tager højde for nye forretningsmodeller inden for taxikørsel.

Regeringen, Konservative, Liberal Alliance og de Radikale er mest optagede af at få en ny, moderniseret taxilovgivning.

31BUSCarsten-Aastrup-155742.jpg

Debatten om Uber fortsætter torsdag formiddag i et offentligt samråd i Transport- og Bygningsudvalget, og i Folketinget er deleøkonomien også til debat med et beslutningsforslag om at indføre indberetningspligt til Skat for danskere, der udlejer værelser via AirBnb

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen