Berlingske Business

Ikea-møbler skal oplade din smartphone uden ledning

USA IKEA MINIMUM WAGE
Foto:

Den svenske møbelgigant Ikea vil lancere en ny møbelkollektion, der ved brug af trådløs Qi-teknologi kan oplade smartphones og andre elektroniske produkter, så længe de er i nærheden af møblet.

Den svenske møbelgigant Ikea vil lancere en ny møbelkollektion, der ved brug af trådløs Qi-teknologi kan oplade smartphones og andre elektroniske produkter, så længe de er i nærheden af møblet.

Det skriver The Guardian.

- Gennem research og hjemmebesøg har vi erfaret, at folk hader kabelrod. De er trætte af at miste deres opladere og løbe tør for strøm. Vores nye, innovative løsning integrerer trådløs opladning med møbler i hjemmet, og det vil gøre livet lidt simplere, siger Ikeas forretningschef Jeanette Skjelmose i en skriftlig udtalelse.

I første omgang skal den nye kollektion af opladende borde og lamper introduceres i Europa og Nordamerika i april, og derefter følger en global lancering, skriver The Guardian.

- Det er meget tidligt, at møbelindustrien inkorporerer trådløs teknologi, vurderer AFP's industrianalytiker Jeff Kagan, der forventer, at andre møbelproducenter vil følge trop med lignende produkter.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen