Berlingske Business

IC Group-topchef: Sainz Tropez stadig til salg trods fremgang

Mads Ryder
Adm. direktør i IC Companys, Mads Ryder. Arkivfoto. Foto:

Der er fremgang i omsætningen hos mærkerne, der udgør ikke-kerneforretningen hos den danske modekoncern IC Group. Det glæder selskabets topchef, Mads Ryder, som tidligere har måttet se netop ikke-kerne forretningen under pres.

IC Groups ikke-kerne forretning dækker over tøjmærkerne Saint Tropez og Designers Remix.

I første kvartal af det forskudte regnskabsår lykkedes det selskabet at øge nettoomsætningen med 3,7 pct. for disse mærker, og fremgangen var især båret af det tidligere problembarn Saint Tropez.

- Vi har måttet cleare nogle varer, fordi vi havde så ringe et salg sidste år, og vi har haft lidt for mange varer, så vi har ikke fået så meget bundlinje med på det, men vores omsætning har stabiliseret sig og gået frem for Saint Tropez-mærket, siger Mads Ryder til Ritzau Finans.

I første kvartal af regnskabsåret 2015/2016 realiserede ikke-kerne forretningen et resultat af primær drift på 10. mio. kr. mod 11 mio. kr. i samme kvartal sidste år.

Stylepit

Ved udgangen af sidste regnskabsår leverede ikke-kerneforretningen samlet set et fald i omsætningen på 5,8 pct. til 400 mio. kr.

Selskabets direktør glæder sig over, at forbrugerne ser ud til at være vendt tilbage til tøjmærket, men Saint Tropez er stadig til salg, understreger han.

- Vi har fra starten sagt, at hvis der kommer den rigtige mulighed, så vil vi gerne sælge Saint Tropez. Den rette køber har vi ikke endnu, lyder det fra Mads Ryder.

Stylepit

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen