Berlingske Business

IC Companys tror på øget indtjening næste år

pix_iccompany
IC Company har netop fremlagt årsregnskab for perioden 2012/2013. Foto:

Den danske tøjgigant regner med at skrue indtjeningen i vejret i løbet af næste regnskabsår. Det fremgår af selskabets årsregnskab for 2012/2013, der stort set rammer forventningerne.

Den danske tøjgigant IC Companys rammer stort set plet med sine årsresultater for 2012/2013 i forhold til egne forventninger

Det blev til en omsætning på 3,314 milliarder kroner, en smule over det interval mellem 3,25 og 3,3 milliarder kroner, som koncernen tidligere har meldt ud.

Resultatet af den primære drift skuffede dog lidt. Her blev resultatet på 157 millioner kroner. Her havde IC Companys selv forventet et resultat mellem 170 og 200 millioner kroner. Det lavere resultat skyldes dog engangsomkostninger på 38 millioner kroner i andet kvartal.

Øget indtjening næste år

IC Companys forventer, at der er bedre tider på vej og skriver i sit regnskab, at der er udsigt til øget indtjening i næste regnskabsår. Det siger koncernens nye topchef, Mads Ryder, der for mindre end en måned siden afløste tidligere koncernchef, Niels Mikkelsen.

»Koncernens strategi er på plads, og målet er klart. Indtjeningen skal øges. Vores Premium brands, som alle har store potentialer, skal fortsætte den ekspansion, de er i gang med, og i Mid Market segmentet skal der fokuseres stærkere på indtjeningsevnen i kernemarkederne,« skriver han i en regnskabsmeddelelse og fortsætter:

»Jeg ser frem til at stå i spidsen for IC Companys og til at realisere målsætningen om en forbedret indtjening fremover.«

Bestyrelsen indstiller til generalforsamlingen, at der betales udbytte på 33 millioner kroner, svarende til 2,00 kroner per aktie.

Ledelsen påregner endvidere at udlodde 100 millioner kroner i løbet af regnskabsåret 2013/14 som enten aktietilbagekøb og ekstraordinært udbytte.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen