Berlingske Business
17:42

»Hvis du vil noget med betting, så er du på Malta«

Composite image of gambling app screen
»Ligesom Danmark er blevet en slags Medicon Valley, så er Malta det samme inden for betting. Hvis du vil noget med dit bettingbureau, så skal du være på Malta eller i Gibraltar, men Malta har det største marked,« siger Jeff Saul.

Den danskejede spillevirksomhed BetOnFinance har netop modtaget sin internationale licens og vil nu tilbyde aktiespil på flere internationale markeder. Udgangspunktet bliver middelhavsøen Malta.

»Missionen er at gøre de finansielle markeder tilgængelige for alle.« Sådan begrunder stifter og direktør i spillevirksomheden BetOnFinance Jeff Saul, hvorfor han i sin tid begyndte at tilbyde aktiespil med indskud helt ned til ti kroner.

Nu er firmaet ifølge Jeff Saul så modent og spillene så tilpas gennemtestede til, at han er klar til næste skridt: Malta.

»Ligesom Danmark er blevet en slags Medicon Valley, så er Malta det samme inden for betting. Hvis du vil noget med dit bettingbureau, så skal du være på Malta eller i Gibraltar, men Malta har det største marked,« siger Jeff Saul.

Ved at rykke til Malta har firmaet fået en international licens, der gør det muligt at tilbyde bettingspil til en lang række lande, hvor loven kræver, at man har sådan en licens.

NINTENDO-POKEMON/JAPAN

Der er et milliardpotentiale i at udvide med udenlandske spillere, vurderer BetOnFinance.

»På Malta finder du et stort antal bettingbureauer – de fleste og de største fra Sverige. Regeringen i Malta har i mange år haft fokus på at skabe rammer, der gør det lille land attraktivt for bettingbureauer, og det har bestemt trukket større internationale firmaer til,« forklarer den danske generalkonsul på Malta, Karl Marius Gollcher, og fortsætter:

»Bettingområdet er ekstremt velreguleret på Malta, og det kombineret med, at det landet er medlem af EU, har helt bestemt gjort Malta meget attraktivt.«

JOHN RICCITIELLO

For BetOnFinance var der aldrig tvivl om, hvor den internationale udvidelse skulle tage udgangspunkt:

»Branchen har været der længe, og det gør, at der er lovgivning for myndigheder og banker, der især sikrer brugernes rettigheder,« siger Jeff Saul.

Især unge spiller på aktier

BetOnFinance har eksisteret i lidt over et år og har et par tusinde spillere i Danmark. Selskabet tilbyder en række spil såsom aktiespil, hvor man kan byde på, hvilke tre aktier der vil ende i henholdsvis top og bund af indekset. Og selv om spillene hidtil kun har været tilgængelige herhjemme, har det været vigtigt at vente med den internationale udvidelse, indtil spillene var ordentligt testet:

»De udenlandske spillere har stået klar på sidelinjen, men det var vigtigt for os, at vi havde et stærkt og gennemtestet produkt, før vi gik internationalt,« forklarer Jeff Saul, der er tidligere aktiechef i Saxo Bank. Han stiftede BetOnFinance, fordi han ville tilbyde aktiehandel til en bredere skare – især til unge, der ofte ikke har råd til aktiehandel.

»Jeg tænkte, at der måtte være en måde, jeg kunne skabe en spilplatform, uden at de behøvede at spille på sport,« forklarer Jeff Saul.

27INDFC-Koebenhavn-Aarhus-G.jpg

Mellem 60 og 70 procent af BetOnFinance-brugerne er unge, der vil lære om begreberne og metoder ved aktiehandel. Og selv om det ikke er i samme skala som på aktiemarkedet, er der med puljer på op til 10.000 kroner – alt efter hvilket spil der er tale om – penge at hente.

»Vi har en tilbagebetalingsprocent på omkring 90 procent på alle vores spil,« lover Jeff Saul.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen