Berlingske Business

H&Ms omsætning steg med 19 pct. trods skuffende august

H-M-SALES
Foto:

Svenske Hennes & Mauritz kom ud af tredje kvartal af regnskabsåret 2014/15 med en stigning i omsætningen på 19 pct. til 46 mia. svenske kr. Det viser koncernens regnskab for kvartalet.

Og det går rigtigt godt med afsætningen af det svenske tøj. Overskuddet i tredje kvartal var uændret 5,3 mia. svenske kr., hvilket var i underkanten af analytikernes forventninger om et overskud på knap 5,4 mia. svenske kr., ifølge Bloomberg News.

H&M har i kvartalet åbnet sin første butik i Macao, og starten på H&M Beauty går godt siden lanceringen i juli. H&M Beauty findes nu i cirka 700 butikker på 28 markeder samt online, skriver H&M i regnskabet.

08BUSoutlet#2.jpg

- Indtil i år har vi solgt for mere end 153 mia. svenske kr. inklusive moms, det er en stigning på omkring 20 pct., hvilket er et bevis på, at vort tøj værdsættes rundt om i verden. Også salget i tredje kvartal var godt, selvom salget i august er negativt påvirket af usædvanligt varmt vejr på mange af vores store europæiske markeder. Da vejret blev normaliseret i september steg salget igen, og vi ser frem til et spændende efterår, siger Karl-Johan Persson, administrerende direktør i Hennes & Mauritz.

Den svenske modekoncern fortsætter med at åbne butikker i hele verden - og alene i år forventes det, at man vil åbne 400 nye butikker. I oktober er det Indien og Sydafrika, der står for skud.

Hennes & Mauritz blev grundlagt i Sverige i 1947. Udover H&M indgår varemærkerne COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories samt H&M Home også i koncernen.

I dag har H&M mere end 3600 butikker på 59 markeder.

23bueEva Handest.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen