Berlingske Business

H&Ms nyeste påfund: Nu kan du få hjælp af en stemmestyret stylist

Hennes & Mauritz
Foto:

Den svenske tøjgigant Hennes & Mauritz har tirsdag annonceret to teknologiske løsninger, der skal forbedre kundernes shoppingoplevelse.

Skuffende resultater, butikslukninger og kursklø på børsen.

Det seneste år har bestemt ikke været nemt for den svenske Persson-familie, som ejer Hennes & Mauritz. Som topchef har Karl-Johan Persson måttet notere sig, er markedssituationen for de fysiske butikker udfordret, og derfor tager han og den øvrige ledelse nu alternative metoder i brug.

Den svenske tøjkæde har således tirsdag annonceret to nye initiativer i forbindelse med en modekonference i Stockholm.

Det ene er appen »H&M Home Stylist«, hvor en stemmestyret assistent vil give kunderne specifikke designråd og produktanbefalinger. Appen, der er baseret på et samarbejde med IT-giganten Google, vil være tilgængelig på »udvalgte markeder« og vil indeholde en menneskelig stemme, der skal gøre shopping-oplevelsen mere personlig, oplyser H&M.

Det andet initiativ fra H&M-koncernen er en augmented reality-app, der er designet til tøjkoncernens livsstilsmærke Monki. Gennem et samarbejde med den britiske iværksættervirksomhed HoloMe vil online-shoppere i første omgang kunne se ni Monki-outfits i tredimensionelle rum på deres smartphone eller tablet. Dermed vil kunderne angiveligt kunne få et bedre indtryk af, hvordan tøjet ud, uden at de behøver at bevæge sig ned i en butik for at se det.

»Vi er meget begejstrede og stolte over snart at kunne frigive vores første stemmestyrede stylist til H&M Home og at kunne udforske en verden med en unik augmented reality-oplevelse,« siger Elin Frendberg, der er ansvarlig for forretningsudvikling i H&M-gruppen, i en pressemeddelelse.

H&Ms hologram-app minder om en mobilapp, som IKEA for nylig har rullet ud. Med appen IKEA Place er det allerede nu muligt at se, hvordan forskellige møbler tager sig ud derhjemme, før man køber dem.

Se blot nedenstående eksempel:

Artiklen fortsætter under billedet
IKEA Place
PR-foto.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen