Berlingske Business

H&M vil have flere butikker i hele verden - også i Danmark

H&M-RESULTS/
Foto:

Nye H&M-butikker er planlagt i Tønder, Middelfart og hundredvis af andre steder i verden.

Den svenske modegigant Hennes & Mauritz vil fortsætte med at vokse over hele verden. Målet er at udvide antallet af butikker med 10-15 procent om året, lyder det i regnskabet for første halvår 2016.

- For hele året 2016 planlægger gruppen en nettotilgang på omkring 425 nye butikker, hvoraf det meste af udvidelsen vil finde sted på eksisterende markeder. Kina og USA vil endnu engang være markederne med det største antal nye butikker, lyder det.

H&M

Og også i Danmark kan der blive flere af H&M-koncernens butikker, siger landechef for H&M i Danmark Christel Friis-Mikkelsen. I øjeblikket har Hennes & Mauritz 102 butikker i Danmark.

- Vi ser stadig muligheder for at åbne butikker på det danske marked. Dels helt nye butikker, som eksempelvis i Tønder og Middelfart - og dels udvide eksisterende butikker med mere salgsareal og nye koncepter for at forbedre udvalget for kunden.

INDITEX-RESULTS/

- Desuden ser vi fortsat ekspansionsmuligheder for vores søsterbrands &Other Stories, COS, Weekday og Monki, siger hun i en skriftlig kommentar.

En butik i Tønder er planlagt til at åbne i det sene efterår, mens en butik i Middelfart ventes at åbne i 2017.

H&M havde en omsætning i Danmark i første halvår 2016 på knap 2,7 milliarder svenske kroner mod knap 2,6 milliarder svenske kroner i samme periode 2015.

Og det er tilfredsstillende, lyder det fra Christel Friis-Mikkelsen.

- H&M Danmark har på et udfordret marked haft en fremgang på fire procent i første halvår, hvilket vi er godt tilfredse med.

H&M

- Derudover har vi kunnet spore fin udvikling i andet kvartal, hvor vi ser en fremgang på fem procent og ser derfor positivt frem mod andet halvår, siger hun.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen