Berlingske Business

H&M solgte tøj for 175 milliarder kroner sidste år

H&M solgte tøj for 175 milliarder kroner sidste år
Arkivfoto. Tøjgiganten H&M fortsætter med at vokse verden over med uformindsket styrke. Foto:

Tøjgiganten H&M fortsætter med at vokse verden over med uformindsket styrke.

Den svenske butikskoncern har tirsdag aflagt årsregnskab, og det viser en rekordomsætning på 223 milliarder svenske kroner, svarende til 175 milliarder danske kroner.
Der er tale om en vækst på seks procent, og det resulterede i et resultat efter skat på 18,6 milliarder svenske kroner.
Det er en smule mindre end sidste år, og det skyldes ifølge selskabet selv, at man har været nødt til at sælge flere varer med rabat end ventet.
Samtidig har den stærke dollarkurs gjort indkøbene dyrere end beregnet.

H&M

Alt i alt driver H&M nu 4351 butikker i 64 lande og har 161.000 ansatte.
Selskabet forventer at åbne yderligere 430 butikker i det igangværende regnskabsår, herunder i Island, hvor man endnu ikke har butikker.
Samtidig meddeler selskabet, at man forventer at lancere et eller to nye brands i år.
De vil i givet fald slutte sig til den eksisterende portefølje af brands, der også omfatter COS, Monki, & Other Stories og Weekday.
I forbindelse med regnskabet har H&M omformuleret sit vækstmål.


Fra at have en ambition om at øge antallet af butikker med mellem 10 og 15 procent årligt sigter ledelsen nu efter at opnå en omsætningsvækst på mellem 10 og 15 procent.

H&M

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen