Berlingske Business
17:42

H&M solgte tøj for 175 milliarder kroner sidste år

H&M solgte tøj for 175 milliarder kroner sidste år
Arkivfoto. Tøjgiganten H&M fortsætter med at vokse verden over med uformindsket styrke. Foto:

Tøjgiganten H&M fortsætter med at vokse verden over med uformindsket styrke.

Den svenske butikskoncern har tirsdag aflagt årsregnskab, og det viser en rekordomsætning på 223 milliarder svenske kroner, svarende til 175 milliarder danske kroner.
Der er tale om en vækst på seks procent, og det resulterede i et resultat efter skat på 18,6 milliarder svenske kroner.
Det er en smule mindre end sidste år, og det skyldes ifølge selskabet selv, at man har været nødt til at sælge flere varer med rabat end ventet.
Samtidig har den stærke dollarkurs gjort indkøbene dyrere end beregnet.

H&M

Alt i alt driver H&M nu 4351 butikker i 64 lande og har 161.000 ansatte.
Selskabet forventer at åbne yderligere 430 butikker i det igangværende regnskabsår, herunder i Island, hvor man endnu ikke har butikker.
Samtidig meddeler selskabet, at man forventer at lancere et eller to nye brands i år.
De vil i givet fald slutte sig til den eksisterende portefølje af brands, der også omfatter COS, Monki, & Other Stories og Weekday.
I forbindelse med regnskabet har H&M omformuleret sit vækstmål.


Fra at have en ambition om at øge antallet af butikker med mellem 10 og 15 procent årligt sigter ledelsen nu efter at opnå en omsætningsvækst på mellem 10 og 15 procent.

H&M

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen