Berlingske Business
17:42

H&M fortsætter eksklusivt og hypet designsamarbejde

H&M
Carol Lim (tv.) og Humberto Leon (th.), der er kreative direktører ved Kenzo sammen med kreativ rådgiver Ann-Sofie Johansson fra H&M. 

Svenske Hennes & Mauritz vil gentage succesfuldt designsamarbejde til efteråret. Denne gang med Kenzo.

Svenske Hennes & Mauritz vil gentage succesfuldt designsamarbejde til efteråret. Denne gang med Kenzo.

De seneste år har den svenske tøjgigant Hennes & Mauritz haft stor succes med at arbejde sammen med designere fra verdens mest eksklusive modehuse.

Også i år skal et internationalt designnavn kaste stjernestøv over stangtøjsgiganten, og det bliver det franske modehus Kenzo, oplyser H&M i en pressemeddelelse.

- Vi vil tænke stort, flytte grænser og sprede Kenzos positive energi til alle i verden gennem samarbejdet med H&M, siger Carol Lim og Humberto Leon, kreative direktører i Kenzo, i en fælles udtalelse.

De senere år har kunder blandt andet ligget i kø foran Hennes & Mauritz' butikker for at få først fat i designtøjet. Også i Danmark.

Senest lavede H&M en kollektion i samarbejde med modehuset Balmain, mens det tidligere har været navne som Alexander Wang, Isabel Marant og Versace.

Samarbejdet er populært, fordi det kan opfylde modebevidste forbrugeres designdrømme, uden at de skal betale tusindvis af kroner for tøjet, siger Chris Pedersen, modevært på DR K.

- Man får pludselig et stykke tøj med hjem, som man ellers aldrig ville have mulighed for, siger Chris Pedersen.

Og det er samtidig smart for både modehus og lavpris-tøjkæde.

- Når H&M samarbejder med designere som Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Balmain eller nu Kenzo, så er det et match made in heaven. Designerne vil gerne ud til flere forbrugere, og H&M har et kæmpe markedsføringsapparat, siger han.

- Samtidig blåstempler det H&M, når de store luksusbrands har lyst til at samarbejde med dem.

Tøjet fra Kenzo, der er kendt for stærke farver og mønstre, kommer til salg i butikkerne og på nettet 3. november 2016.

Chris Pedersen forventer dog ikke helt så mange unge mennesker i soveposer foran H&M-butikkerne, som da Balmain-kollektionen kom i november 2015.

- Hvor Balmain er luksus og bling-bling, er Kenzo mere cool. Det appellerer til en anden målgruppe, siger Chris Pedersen, som understreger, at modehuset passer godt til samarbejdet med H&M.

- Kenzo er et gammelt modehus, som var ret afdanket for nogle år siden og kendt for vilde print og eksotiske farver. Men så ansatte de et nyt designpar, som kom fra en af de hippeste designbutikker i verden, Opening Ceremoni i New York, siger Chris Pedersen, modevært på DR K.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen