Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Her er Hummels nye kronprins

07BUSHummel-1-162810.jpg
Søren Lund foran Hummels hovedkvarter på Aarhus Havn. Foto: Hummel

Søren Lund bliver central i arbejdet med at vokse sportsklenodiet Hummel i de kommende år, lyder det fra Hummels ejer, Christian Stadil.

Det er med over 16 års erfaring fra Lego, at 48-årige Søren Lund for få måneder siden rykkede ind i sports- og modetøjsvirksomheden Hummel.

Her er han udset en nøgle­rolle, når Hummel skal vokse sig til at blive en milliardvirksomhed i de kommende år. Det er Hummel-ejeren Christian Stadils klare plan. Med nøgleposten må Søren Lund være at betragte som en slags kronprins i den 93 år gamle virksomhed, som siden slutningen af 1990erne har været ejet af Stadil-familien.

Kronprinsetitlen vil Stadil ikke udtale sig om. »Det er alt for tidligt at sige noget om,« som han udtrykker det. Men faktum er dog, at den erfarne topchef i tøjfirmaet, Søren Schriver, der har stået i spidsen for Hummel siden 1993, fylder 60 i år.

Helt utænkeligt er det derfor ikke, at der er gjort sig overvejelser om et tronskifte i tøjklenodiet inden for en overskuelig fremtid.

07BUSHummel-3-162856.jpg

Christian Stadil er begejstret over sin nye salgsmand i Hummel.

»Han er strategisk tænkende, velovervejet og struktureret, og han bliver helt central i arbejdet med at få Hummel til at vokse markant i de kommende år,« siger Stadil, der blev imponeret over Søren Lund allerede under ansættelsessamtalen.

»Her spurgte han meget rigtigt, hvorfor Hummel ikke omsætter for fem mia. kr. Det kan man altid komme og sige, men hans analyse og tilgang er rigtig, og det er en attitude, jeg godt kan lide. Han er meget direkte, og han er heller ikke bange for at sige, at han er uenig med mig,« siger Christian Stadil

Knækkede koden

Søren Lund er nok kendt af de færreste, men han havde i Lego en stor finger med i spillet i udviklingen i en af de senere års største succeser, nemlig da Lego langt om længe knækkede koden til at få tag i pigerne med salgssuccesen Lego Friends.

»Jeg gik sammen med en meget dygtig designer, og vi satte os ned og sagde, det skal være løgn, at Lego ikke kan knækken koden og få fat i pigerne som målgruppe og få dem til at købe Lego. Vi nedsatte et team og vi sendte også antropologer ud for at bo sammen med nogle familier og følge nogle piger i hverdagen for at finde ud af, hvad vi skulle gøre. De fulgte dem overalt, når de spiste aftensmad og gik ud for at shoppe,« siger Søren Lund og fortsætter: »Det endte med at blive til Lego Friends, som er en af de største succeser i nyere tid i Lego, og det er da en af de ting, jeg er særdeles stolt af i dag.«

06BUSChristian-og-Thor-Stad.jpg

Søren Lund peger selv på innovation, marketing og salg og en stor interesse for at opdage nye muligheder i et modent marked, der driver ham. Men Hummel-ejer Stadil lokkede ham med, at han kunne få større kommercielt ansvar.

»Efter en del år i en meget stor og fantastisk koncern, hvor jeg næsten er opdraget, er det utroligt spændende at komme til en mindre virksomhed med et så fantastisk varemærke og få mulighed for at gøre det større,« siger Søren Lund.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen