Berlingske Business

Her er den mobile fremtid inden for e-handel

05TILAsos.jpg
Britiske Asos har godt fat i de unge, når det kommer til mode og e-handel.

Vil man se den mobile fremtid, er britiske Asos et godt bud. Modeforretningen har nemlig specialiseret sig i den unge målgruppe mellem 20-30, som er betydeligt mere mobilaktiv end ældre årgange.

»Vores strategi er »mobile first«. Allerede i dag kommer halvdelen af vores trafik fra mobilen, og det vil vokse betydeligt i de kommende år. Vi laver ikke noget uden at tænke den mobile platform ind i løsningen,« fortæller territory manager Natasja Giezen fra hovedkontoret i London.

Asos havde i 2014 en omsætning svarende til ti milliarder kroner fordelt på en række lande, og firmaets mobil-app udkommer på ni forskellige sprog.

05BUSmobil.jpg

Samtidig erkender Asos, at den mobile platform var og er en udfordring.

»Vi er blevet forkælet af computer­skærmen, fordi arealet er så stort. Man skal være forberedt på nådesløse prioriteringer af indholdet, ellers virker det ikke. Og det bedste er at spørge kunderne,« fortæller Natasja Giezen. Firmaet bruger derfor mange ressourcer på at teste forskellige løsninger i samarbejde med kunder for at forstå brugeroplevelsen.

05BUSWacherhausen.jpg

»Vi laver i dag meget mere research end for blot 12 måneder siden. Fordi det går så stærkt. Derfor vokser vores mobilteam også hele tiden.«

Med hensyn til valg af platform er strategien at være alle steder, i apps, på mobile hjemmesider, smartphones og tablets.

»Vi går efter det hele,« lyder det fra Asos’ territory manager.

05TILCoolshop.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen