Berlingske Business

Her er dem, som Jesper Lien selv har skiftet ud

Jesper Lien
Overskrift
Efter at have udskiftet næsten hele Coops ledelse skal Jesper Lien nu selv ud at finde nyt job. Foto:
 

I løbet af sine fire år som topchef for Coop har Jesper Lien skiftet næsten hele det hold af ledere ud, som han overtog i 2009. Her er en oversigt over dem, der forlod sin ledelsesposition i daglivarekoncernen, inden Lien i dag selv forlod selskabet.

Kort tid efter at Jesper Lien tiltrådte som adm. direktør i Coop i 2009, fyrede han Kvickly-direktøren Per Thau. Kort tid efter fratræder koncerndirektørerne Jesper Loiborg og Dorte Prip, førstnævnte på grund af uenighed, sidstnævnte på grund af ændringer i ansvarsområderne.

I forbindelse med Loiborgs afgang i 2010 udtalte Jesper Lien, at han ikke ville tilbage til svingdørstilstande. Siden har 12 medlemmer af koncernledelsen forladt Coop.

I marts 2012 stoppede direktør for Consumer Policy Mogens Werge for at blive CSR- og kommunikationsdirektør i Bestseller. Direktørerne Jens Juul og Per Sjøqvist forblev i virksomheden men uden for koncernledelsen, mens Karsten Rimmer blev ny direktør for CoopPlus & Nethandel.

Læs også: Coop beskærer ledelsen

I april 2012 stoppede Irmas adm. direktør Alfred Josefsen efter 13 år på posten efter en konflikt med Coops ledelse.

I maj 2012 blev IT-direktør Lars Frahm fyret.

I juli 2012 gik Jan Gerber som direktør for Fakta efter et år på posten. Jesper Lien overtog selv direktørsædet. I samme måned forlader også Jens Brinkman sin post som økonomichef i Fakta efter fire år.

I september 2012 stopper Karsten Rimmer som direktør for CoopPlus & Nethandel.

I december 2012 stoppede Sascha Amarasinha efter kun ni måneder som CSR-direktør.

I starten af 2013 stoppede Inge Fogelberg Christiansen som logistik-direktør.

I marts 2013 stoppede Jan Larsen som salgsdirektør for Irma efter 11 år på posten for at blive ny salgsdirektør hos konkurrenten Føtex.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen