Berlingske Business

Hay har stor succes i Danmark og udlandet

Hay
Hay er ejet af Bestseller (som har aktiemajoriteten) og Rolf Hay og hans kone, Mette Hey. Foto:

For første gang offentliggør mødel og interiørvirksomheden Hay sin omsætning, der har rundet trekvart mia. kroner

Møbel- og interiørvirksomheden Hay, der er ejet af stifteren af Bestseller, Troels Holch Povlsen, samt ægteparret Mette og Rolf Hay har stor succes. Regnskabet fra 2014/15 viser en fremgang på ca. 20 pct. på det danske hjemmemarked til en omsætning på ca. 200 mio. kr. Resten af succesen skal findes i udlandet.

Det skriver Dagbladet Børsen.

- Hay er en global succes, som tager stadig flere forbrugere med storm. Produkterne læner sig op ad den danske og nordiske minimalistiske designtradition, men er mere moderne og med mere kant. Det stopper ikke. Der skiftes jo konstant farver og stil, så de hele tiden er moderne, siger Louise Byg Kongsholm, direktør i trendanalysevirksomheden Pejgruppen.

OXFORD STREET

Hay blev startet i 2002 og har i Danmark 10 butikker. I udlandet er der op mod dobbelt så mange butikker. Egenkapitalen var i 2010/11 på under 27 mio. kr., men den er firdoblet og ved udgangen af 2014/15 udgør den den lige i underkanten af 110 mio. kr., så selskabet har kraft til fortsat vækst.

Pix-Bestseller

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen