Berlingske Business

Han har gjort Anna og Clara til stjerner på Facebook

Billede
Mads Jensen er CCO i Søstrene Grene. Til BM Foto:

Sans for forretning og salg er 34-årige Mads Jensen overbevist om, at han har fået med sig hjemmefra. Forældrene har tidligere drevet selvstændig købmandsvirksomhed i Grindsted og Billund, og som efternøler har han stået i mesterlære hos sine brødre, som begge også har sans for forretning. »Jeg sugede nok til mig i en tidlig alder og har aldrig kunnet lade være med at stille spørgsmål og udfordre det eksisterende. På den måde tænker jeg, at salg og marketing har været et naturligt spor for mig,« siger han.

»En af mine væsentligste styrker er nok min forretningsforståelse. Den hjælper mig til at få mest muligt ud af vores marketingbudget og sikrer, at alle vores aktiviteter skaber synergi og er koblet til overordnede mål.«

Resultaterne har det heller ikke skortet på for den blot 34-årige Mads Jensen, der har ansvaret for butikskæden Søstrene Grenes marketing, kommunikation og PR. Faktisk har han bygget en ny marketingfunktion, siden han for lidt mere end tre år siden blev ansat i kæden, der har Anna og Clara, som gennemgående figurer i forretningen. I særdeleshed er kædens tilgang til de sociale medier blevet bemærket og berømmet. Ikke mindst på Facebook, hvor kæden har knap 930.000 følgere. Men også på Instagram, hvor over 430.000 følger dem.

Søstrene Grenes overordnede markeds­føringsstrategi handler om at skabe loyalitet og opbygge et stærkt brand, hvor Søstrene Grene blandt andet markedsfører sig ved at komme med råd til eksempelvis boligindretning i små gør-det-selv-opskrifter på video. »Kunderne skal vælge os til i stedet for at døje med at vælge os fra.«

Mads Jensens kongstanke er, at marketing­aktiviteterne skal føre til øget konkurrenceevne, øget kundeværdi og for alt i verden undgå intetsigende spam-kommunikation. »Uanset hvilke medier eller hvilke teknologier, man anvender, er man nødt til at sikre, at strategien bygger på et langtidsholdbart fundament,« siger han.

Mads Jensen er særligt glad for kædens interiørkampagner, hvor det hele seks gange i træk er lykkedes at skabe lange køer foran butikkerne. Især septemberkampagnen i 2016 gav genlyd, hvor kunderne stod i kø for at få fingrene i én bestemt hvid hylde. Det betød rekordomsætning for en lang række butikker, hvilket er uhørt uden for julesæsonen. Hylde-gate blev begivenheden døbt i medierne, da den hvide hylde på blot få timer blev revet væk og fik de tomhændede kunder til tasterne på firmaets Facebook-side. Den kampagne »har slået alle rekorder – både målt på marketingeffekt, omtale og efterspørgslen i butikkerne.«

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen