Berlingske Business

Gyldendal klar til nyt finansielt kapitel ovenpå fremgang

Gyldendal
Gyldendal er klar til et nyt finansielt kapitel for forlaget og opjusterer forventningerne til 2015's resultat Foto:

Gyldendal er klar til at vende en ny side i forlagets regnskabsbøger og opjusterer efter et halvår, der viser fremgang.

Det fremgår af forlagets halvårsregnskab.

Forlaget har i årets første seks måneder haft en omsætning på 335,6 mio. kr. mod 323,6 mio. kr. i samme periode sidste år.

Endnu bedre ser det ud, hvis man ser på forlagets resultat. Periodens driftsresultat før afskrivninger blev 8,2 mio. kr. mod et underskud på 7,1 mio. kr. i samme periode i 2014.

Periodens samlede resultat gik ligeledes frem, nemlig til 3,7 mio. kr. fra 0,7 mio. kr. Resultatet før skat vendte til et overskud på 4,4 mio. kr. fra et underskud på 12,9 mio. kr. Resultatet er fordelt med et underskud på 0,5 mio. kr. fra de fortsættende aktiviteter, mens de ophørende distributionsaktiviteter, Nordisk Bog Center, gav et plus på 4,9 mio. kr.

- Gyldendal har traditionelt underskud i årets første halvår. De senere års fokus på indtjeningsforbedringer i såvel forlags- som distributionsaktiviteterne er fortsat i 2015 og har haft positiv effekt i begge segmenter. Særligt det kontinuerlige fokus på produktions og distributionsomkostninger har båret frugt, skriver selskabet i regnskabet for første halvår.

Gyldendal er dermed klar til et nyt finansielt kapitel for forlaget og opjusterer forventningerne til 2015's resultat. Selskabet venter nu et resultat før skat, der er "lidt bedre" end i 2014. Omsætningsforventningerne præciseres til 825 mio. kr.

Tidligere ventede selskabet en omsætning og et resultat før skat på samme niveau som i 2014, hvor omsætningen blev på 844,9 mio. kr. og resultatet før skat på 75,8 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen