Berlingske Business

Guldsmede tager kampen op mod leverandører i samlet flok

q
Foto:

Danske guldsmede og smykkeforretninger føler sig trådt under fode af store leverandører som Pandora og er gået sammen om en ny indkøbskæde for at skaffe bedre indkøbspriser.

Danske guldsmede og smykkeforretninger føler sig trådt under fode af store leverandører som Pandora og er gået sammen om en ny indkøbskæde for at skaffe bedre indkøbspriser. Det skriver dagbladet Børsen.

Smykkebutikkerne er utilfredse med leverandører som Pandora, der på grund af deres markedsposition pludseligt kan hæve priserne eller opsige en samarbejdsaftale med blot en måneds varsel, hvilket kan have store konsekvenser for de mindre butikker.

- Da Pandora var lille, kontaktede de os om hjælp for at markedsføre dem. Da de så blev store, efterlod de os ude i kulden, siger formanden for den nye indkøbskæde Jeweltime, Bent Brodersen, der kalder leverandørernes opførsel respektløs og egoistisk.

Penge

Jeweltime og brancheorganisationen Danske Guldsmede og Urmagere fremhæver desuden, at mange små smykkebutikker er truet på eksistensen af, at Pandora og andre større leverandører udbreder egne konceptbutikker for at beholde hele indtjeningen selv.

Det er et billede af branchen, som Pandora ikke kan genkende.

- De anklager er vi uforstående over for. Vores indtryk er, at vores forhandlere er glade for at samarbejde med os, siger kommunikationschef Kristian Lysgaard til Børsen.

BM

Indkøbskæden Jeweltime tæller indtil videre 33 butikker og har først og fremmest til opgave at forbedre butikkernes indkøbspriser.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen