Berlingske Business
17:59Business Live er tilbage i morgen kl 7

Grønt lys til Danmarks største shoppe-mekka

Hillerød Storcenter illustration1
Overskrift
Hillerød Storcenter illustration2
Overskrift
hillerødcenter
Overskrift

I næsten otte år har M. Goldschmidt-koncernen arbejdet på at få grønt lys til at stable Danmarks største shoppingcenter på benene i Hillerød. Nu har byrådet godkendt lokalplanen.

Milliardær og ejendomsmatator Mikael Goldschmidt har langt om længe fået grønt lys af byrådet i Hillerød til at bygge Danmarks største shoppingcenter midt i den nordsjællandske by.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra M. Goldschmidt Holding A/S, som i otte år har arbejdet med udviklingen af Hillerød Storcenter.

»Det er vi meget glade for. Det har vi virkelig ventet på,« siger projektdirektør Ulrik Bebe.

M. Goldschmidt ejer et grundareal på 88.000 kvadratmeter midt i Hillerød, hvor Hillerød Storcenter skal opføres. I første omgang er centeret planlagt til være 57.000 kvadratmeter, men fuldt udbygget bliver Hillerød Storcenter 93.000 kvadratmeter, og dermed bliver det Danmarks største shoppingcenter.

05bussynsvinkel_A_20140131.jpg

Byrådet i Hillerød har godkendt en lokalplan for første etape af Hillerød Storcenter. Samtidig har byrådet vedtaget et tillæg, der giver mulighed for en senere udvidelse på 36.000 kvadratmeter. Den endelige godkendelse forventer Ulrik Bebe at få i marts næste år.

M. Goldschmidt er lige nu i forhandlinger med tre udvalgte entreprenører til projektet, og selskabet forventer at kunne starte byggeriet næste sommer. Planen er, at centeret skal stå færdigt til påske 2017.

Trenden inden for shoppingcentre går imod flere oplevelser for kunderne, og i Hillerød vil der også være både butikker med specialvarer og dagligvarer, ligesom der blandt andet bliver mulighed for at gå i biografen, på restaurant, til frisør, i fitnesscenter eller tage en skøjtetur på en stor skøjtebane, som kan omdannes til scene.

Copenhagen

 

Derudover vil Hillerød Storcenter etablere torvehaller midt i centeret og dermed udnytte tidens trend med fokus på blandt andet lokalt producerede fødevarer.

"Det er et oplevelsescenter kombineret med shopping. De to ting hænger sammen, men vi skal kunne tiltrække kunderne med oplevelser, og det skal være sådan, at du kan tilbringe en hel dag i Hillerød Storcenter," siger Ulrik Bebe.

pix-matador

Mikael Goldschmidt

M. Goldschmidt håber at kunne tiltrække kunder fra hele Nordsjælland med 688.000 indbyggere og forventer op mod 7 millioner besøgende årligt. Omsætningen forventes at ramme omkring 2 milliarder kroner.

Hillerød Storcenter er det tredje shoppingcenter i Hillerød og bliver i øvrigt et af de få danske indkøbscentre, som etableres i ét plan.

Læs flere Berlingske Business-artikler om butikscentre:

pfahm

Rødovre

Danica Pension

Frederiksberg Centret set fra Falkoner Alle

Lyngby byg

Field’s og flere andre butikscentre skal ansigtsløftes og moderniseres for 500 mio. kroner.

Copenhagen

DISA shopping

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen