Berlingske Business
11:57Pandora tager toppen i grønt C25

Gourmet-chokolade-producent vil ekspandere med 50-100 salgssteder i år

Beier
Her er vi hos Peter Beier Chokolade på Strandvejen. Foto:

Årsregnskab fra chokoladefirmaet Peter Beier viser stabil fremgang. Helsingør-virksomheden satser på yderligere vækst fra flere salgssteder fra i år.

Danskerne kan både finde ud af at producere og konsumere gourmet-chokolade. Det står i hvert fald klart, når man spørger Peter Beier, der er manden bag den svulmende feinschmecker-chokoladekæde af samme navn.

Virksomheden Peter Beier Chokolade A/S kom ud af 2014 med en bruttofortjeneste på lidt over 21 millioner kroner og en bundlinje på 1,7 millioner kroner. Begge dele udgør en mindre stigning i forhold til det forrige regnskabsår, og derfor han ophavsmanden heller ikke de store anker til resultaterne.

pix-chokolade

»Tingene går den rigtige vej. Derfor synes jeg, at 2014 blev et tilfredsstillende år, hvor omsætningen viser gode takter. Den udvikling forventer jeg fortsætter i forbindelse med, at vi i år for alvor ekspanderer i eksterne forretninger,« siger Peter Beier til Berlingske i forbindelse med regnskabets offentliggørelse.

Virksomheden tog et mindre resultatmæssigt dyk efter et svært 2011, men den nedgang er ved at være indhentet efter nogle år med vækst. Ophavsmanden ser nu på mulighederne i at skaffe flere salgssteder til de lækre varer end i blot den stribe butikker, som kæden i dag står bag.

Og det er ikke bare bedre konjunkturer, der får Peter Beier til at se muligheder for øget salg. Han mener, at der er en stærk tradition for gourmet-chokolade herhjemme. Derudover oplever han, at flere forbrugere er ved at få øjnene op for, at der er kvalitetsniveau, som ligger over det, som mange sikkert forbinder med god chokolade.

Forbrug, indkøb, butik, penge, Opsving.

»Chokolade kan være en fantastisk delikatesse, og vi er rent faktisk ret gode til at lave den her i Danmark. Vi vil gerne gå ud til dem, som er entusiastiske. Dem der gerne vil den gode chokolade, og som ikke bare vil have et tilfældigt produkt, de skal smide i indkøbskurven,« siger han.

Virksomheden Peter Beier Chokolade har allerede en strategiplan for, hvordan det skal ske. Den er i fuld gang med at få sat signaturer på samarbejdsaftaler, så produkterne fremover kan komme til at møde forbrugerne flere steder end blot i Peter Beiers egne specialbutikker.

»Strategien er at øge salget via 50 til 100 udvalgte forhandlere. Det er vi i fuld gang med at eksekvere, og det går faktisk planmæssigt. Der er indgået en række aftaler, og flere af dem er i gang,« siger Peter Beier og tilføjer:

»Der er en kraftig efterspørgsel efter vores chokolade og salget er stigende. Vi skal i den forbindelse identificere de rigtige aftagere. Vores fokus er herhjemme, men vi er ikke afvisende for, at udlandet også lige pludselig kan komme i gang. Det er dog mere komplekst, så vi får at se. Intet er sikkert endnu.«

Stoholm Apotek

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen