Berlingske Business
09:48Mærsk-direktør: Der er store besparelser i vente

Goldman Sachs spår Lego en gylden fremtid

PHILIPPINES-DENMARK-TOYS-LEGO
Foto:

Den amerikanske investeringsbank Goldman Sachs konkluderer i en analyse, at den danske legetøjsgigant LEGO går en gylden fremtid i møde.

LEGO kommer sammen med blandt andre Apple og Disney til at løbe med opmærksomheden og pengene hos fremtidens mødre, konkluderer den amerikanske investeringsbank Goldman Sachs i en stor analyse om »Millenium Moms«, de kvinder, der bliver mødre i begyndelse af dette årtusinde. Det skriver Jyllands-Posten.

11BUSAP-Moeller-Maersks-hov.jpg

Goldman Sachs betragter LEGO som et eksempel på et selskab, der appellerer til »millenials« værdier for børneudvikling og kreativ leg.

Investeringsbanken vurderer, at den billion dollar, som forældre bruger på deres børn hvert år, vil vokse, men også skifte i takt med at »millenials« unikke sæt af værdier og personer, der påvirker forbrugerne - hjulpet af ny teknologi - fører til nye valg, og at deres tiltrækning er stærkest mod mærker med en autentisk fortælling.

TOPSHOTS-US-OSCARS-SHOW

Egentlig vil nutidens og fremtidens mødre hellere have unikke, mindre brands end de store megabrands, men analysen nævner Apple, Disney, Nike og LEGO som nogle, der skiller sig ud, fordi de går imod en anden tendens.

Analytikerne mener, at de fire store brands alligevel vil klare sig, fordi de innoverer sig.

Kjeld Kirk Kristiansen

Og det er ikke kun Goldman Sachs, der ser lyst på LEGOS fremtid. På Reputation Institutes liste over varemærker med det bedste ry ligger LEGO på en femteplads kun overgået af BMW, Google, Daimler og Rolex, skriver Jyllands-Posten.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen