Berlingske Business

Godt år for tøjkæden Masai trods underskud

Nina og Hans Rye
Stifterne af Masai, søskendeparratet Nina og Hans Rye, solgte tøjbrandet til kapitalfonden Silverfleet. Foto:

Den engelske kapitalfond Silverfleet Capital er tilfreds med sit første år som ejer af Masai.

Stifterne af tøjmærket Masai, søskendeparret Nina og Hans Rye, blev mangemillionærer, da de i sommeren 2015 solgte deres livsværk til den britiske kapitalfond Silverfleet Capital. Trods et underskud på bundlinjen på 28 mio. kr. erklærer Masais nye ejer sig tilfreds.

»Overgangen til den nye ejerstruktur er forløbet tilfredsstillende, og virksomheden er videreført med samme grundprincipper og designprofil,« skriver Silverfleet i en pressemeddelelse.

American Apparel - 20161114112

Omsætningen steg i regnskabsåret 2015/2016 med otte pct., men årets resultat endte alligevel på et minus på 28 mio. kr. som følge af omkostninger i forbindelse med handlen og omkostninger til finansiering og afskrivning af goodwill:

»Justeret for disse omkostninger er koncernen dog stadig meget profitabel, og indtjeningen er endda stigende trods markante investeringer i centrale faste omkostninger, der skal supportere fortsat vækst,« skriver adm. direktør Sune Bjerregaard.

endless

Masais fremgang er især sket i England, Tyskland, Sverige og Schweiz. Koncernen har egne butikker i Danmark, Sverige og Norge, som bidrager med 25 procent af omsætningen. Sune Bjerregaard forventer at fortsætte væksten det kommende år som følge af øget ordreindgang fra engroskunder især på eksportmarkederne samt flere butiksåbninger og salg fra online-butikken.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen