Berlingske Business

GN Audio køber amerikansk headset-producent for 35. mio. dollar

Headphones on a grey wooden table, close up
Modelfoto: Iris.

GN Groups headset-forretning, GN Audio, har købt VXi Corporation, som er en amerikansk producent af professionelle headsetløsninger, fremgår det torsdag af en meddelelse.

Opkøbsprisen er 35 mio. dollar og finder sted på kontant gældsfri basis. Opkøbet vil ikke påvirke GN's finansielle forventninger til 2016.

VXi Corporation er grundlagt i 1989, og i meddelelsen fremhæves det, at selskabet konsekvent har fremvist en stærk "track record".

- Siden 2005 har VXi haft tocifret årlig omsætningsvækst og på samme tid leveret stærke tocifrede EBITDA-marginer. I 2015 genererede VXi rapporteret omsætning på 32 mio. dollar og EBITDA på 4 mio. dollar. VXi?s produkter bliver markedsført under de to brands VXi og BlueParrot, lyder det i meddelelsen.

Ifølge den danske headseatproducent vil opkøbet af VXi Corporation yderligere styrke GN Audios tilstedeværelse og markedsandel på det vigtige nordamerikanske marked samt give adgang til nye attraktive segmenter ved blandt andet at udnytte VXi's "best-in-class"-ekspertise inden for kommunikation i høje støjmiljøer.

- Vi er begejstrede for at have indgået en aftale med VXi. Opkøbet styrker vores position yderligere på det nordamerikanske marked, hvor vi har vist stærke fremskridt i de seneste år.

- Vi vil bygge oven på VXi's stærke tilstedeværelse og omdømme i USA og kombinere det med den internationale rækkevidde og professionalisme i GN Audio, udtaler René Svendsen-Tune, der er administrerende direktør i GN Audio, i meddelelsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen