Berlingske Business

Glansen går af Michael Kors efter regnskab

MICHAEL KORS-RESULTS/
Arkivfoto: Michael Kors. Foto:

Amerikanske Michael Kors, der sælger ure, tasker og smykker, falder inden børsåbningen efter offentliggørelsen af regnskabet for første kvartal af 2016/17.

Toplinjen og forventningerne til andet kvartal skuffer, mens det justerede resultat per aktie ligger over analytikerforventningerne ifølge Bloomberg News.

Målt per aktie tjente Michael Kors 0,88 dollar i første kvartal mod ventet 0,74 dollar blandt analytikerne.

Omsætningen steg til 957 mio. dollar fra 947 mio. dollar, mens bruttoindtjeningen faldt til 591 mio. dollar fra 604 mio. dollar. Også bundlinjen skrumpede til 146 mio. dollar fra 174 mio. dollar.

NN07

Michael Kors' omsætning i butikker, der har været åbne i mindst et år, faldt med 7,6 pct. i kvartalet, hvilket var værre end det estimerede dyk på 4,6 pct. ifølge Bloomberg.

I andet kvartal venter Michael Kors en indtjening per aktie på 0,84-0,88 dollar mod estimeret 1,03 dollar ifølge Bloomberg.

Aktien ligger 2,2 pct. lavere på formarkedet.

US-160888491

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen