Berlingske Business

Gap bekræftede forløbigt resultat og gentog årsprognose

US-GAP-TO-CLOSE-A-QUARTER-OF-US-STORES-BY-2016
Gap bekræfter regnskabstal. Foto:

Den amerikanske tøjkæde Gap bekræftede torsdag aften sidste uges foreløbige regnskabstal.

Også forventningerne blev fastholdt, men mindre omkostninger til restrukturering gav positiv stemning om aktien.

Koncernen fremviste et overskud på 0,64 dollar per aktie for andet kvartal, hvilket var i overensstemmelse med selskabets foreløbige resultater og også analytikernes forventninger.

GAP-RESTRUCTURING/

Omsætning løb op i 3,9 mia. dollar i kvartalet.

Gap gentog prognosen for hele året, der lyser på et resultat per aktie på 2,80 dollar.

Men der blev skruet på prognosen for restruktureringsomkostninger, der nu ventes at blive på mellem 130 og 140 mio. dollar i forhold til den seneste prognose på 160 mio. dollar.

SOUTHKOREA-ECONOMY/RATES

Det behagede investorerne, der sendte aktien op med 1,5 pct. i eftermarkedet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen