Berlingske Business

Gæsterne strømmede til Tivoli

Tivoli
Tivoli kan se frem til et rekordstort besøgstal efter en velbesøgt sommersæson. Foto: Claus Bech Foto:

Tivoli satte ekstra kulør på 200.000 flere gæsters grå sommer og kan se frem til rekordår.

Tivoli kunne i går lukke for sæsonen og aflæse besøgstælleren til 3.142.000 millioner gæster. Det betyder at 204.000 flere gæster har besøgt den gamle have i forhold til året før.

Ifølge administrerende direktør Lars Liebst skal forklaringen findes i den grå sommer og forlænget åbningstid.

”Til trods for den kolde sommer er besøgstallet i år syv procent højere end sidste år, hvilket selvfølgelig er tilfredsstillende. En del af forklaringen er, at vi har haft 12 åbningsdage mere i år, men vi har også haft et stærkt Fredagsrock-program og stor aktivitet i Koncertsalen og Glassalen,” siger Lars Liebst.

Tivoli har gennem fire år registreret rekordstore besøgstal og forventer endnu engang at sommersæsonens succes resulterer i et rekordår. Sidste år nåede det samlede besøgstal op på 4,5 millioner gæster, og Tivoli er dermed den mest besøgte attraktion.



Den 9. oktober åbner Tivoli igen dørene for Halloween, som ligesom sidste år er åbent frem til 1. november.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen