Berlingske Business

Gabriel hæver vækstforventning efter fremgang

Møbeltekstilvirksomheden Gabriel havde pæn omsætningsfremgang i tredje kvartal af sit forskudte regnskabsår, og udviklingen hidtil i år baner vejen for, at selskabet endnu en gang kan hæve sine forventninger til den organiske vækst. Samtidig præciseres forventningerne til driftsindtjeningen.

- Omsætning og primært resultat (EBIT) ligger lidt over ledelsens forventninger efter tre kvartaler, forklarer selskabet.

Gabriel Holding venter nu en organisk omsætningsvækst på 15-17 pct. svarende til en omsætning for året på 325-330 mio. kr. Tidligere estimerede Gabriel en organisk vækst på 10-15 pct.

Selskabet omsatte i tredje kvartal for 89,3 mio. kr., hvilket er 26 pct. mere end i samme periode sidste år, mens fremgangen for årets første tre kvartaler er 17 pct. til 251,5 mio. kr.

- Ledelsen finder det tilfredsstillende at kunne konstatere, at de strategiske initiativer med større salgsindsats, stigende innovations- og produktudviklingsomkostninger samt etablering af polsterenheder i Litauen og Polen giver resultater med stigende omsætning i alle forretningsområder, skriver Gabriel i regnskabet.

I tredje kvartal nåede selskabet et driftsresultat på 6,3 mio. kr. mod 5,2 mio. kr. sidste år, mens resultatet for årets første tre kvartaler er 21,7 mio. kr. mod 19,7 mio. kr. for de første ni måneder året før.

Den nye forventning til driftsresultatet, EBIT, er 26-27 mio. kr. Tidligere havde ledelsen stillet et resultat i udsigt over niveauet fra 2013/2014, hvor selskabet tjente 25,2 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen