Berlingske Business

Fynsk hotelkonge vil indtage hele landet

Hotel Plaza
Hotel Plaza i Odensen er blot et af seks hoteller i ægteparret Jan og Dorte Millings hotelkæde. Efter et par gode år går ægteparret nu efter at blive en landsdækkende kæde.

Den fynske hotelkonge Jan Milling leverer sammen med sin kone nyt millionoverskud på parrets hoteller i provinsen. Målet er nu at gøre kæden landsdækkende. Hotelægteparret er klar til opkøb.

Det fynske hotelpar Jan og Dorte Milling har godt gang i sin fynske forretning og landede i 2014 det største overskud i kædens historie. Årsregnskabet viser et plus på godt 6,5 millioner kroner mod 5,3 millioner kroner i 2013.

Milling Hotels omfatter hotellerne Ansgar, Windsor og Plaza i Odense, Saxildhus i Kolding, Park i Middelbart og Søpark i Maribo. I 2014 havde hotellerne over 100.000 gæster.

28BUSComundu.jpg

»Vi er ovenud tilfredse med resultatet ud fra den betragtning, at vores marked har været presset og svært, men vi har været dygtige til at justere vores forretning efter de behov, der har været,« siger Jan Milling.

TIL BT 1-6%03

Med en solid pengetank på over 50 millioner kroner i ryggen er den fynske hotelkonge nu klar til at udvide forretningen og har som mål at gøre sin hotelkæde landsdækkende.

»Med fokus på kunderne og vores nuværende hoteller vil vi fortsat søge at ekspandere kæden med andre hoteller, der passer ind i Milling-konceptet. På sigt vil vi gerne udvikle os til en landsdækkende hotelkæde med hoteller, der ligger bynært og er tæt på en togforbindelse,« siger Jan Milling.

06BUELoft.jpg

49-årige Jan Millling blev i 1982 uddannet tømrer og købte sit første hotel sammen med sin kone i 1994. Ægteparret er hotelkædens eneste ejere.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen