Berlingske Business

Fritz Hansen køber kendt lampefabrik

Kronprinsparret bes
Lightyears' direktør Lars Østergaard Olsen sammen med Kronprinsparret, da det besøgte forretningen i 2012 Foto:

To af Danmarks førende designvirksomheder slår sig nu sammen. Det er Fritz Hansen, som køber en dansk lampe- og lysvirksomhed, som også er kendt for at fremstille designikoner.

Designervirksomheden Fritz Hansen, der står bag stribevis af danske møbelklassikere, køber fra 1. juni belysningsvirksomheden Lightyears, som blev grundlagt tilbage i 2005.

Lightyears beskæftiger 18 medarbejdere og har base på Aarhus havn. Deres lamper sælges i mere end 60 lande. Sælgerne er Lightyears' hidtidige hovedaktionær, Stensdal Group, Lightyears' Managing Director Lars Østergaard Olsen og en tidligere ledende medarbejder i virksomheden.

Fritz Hansen og Lightyears skriver i en meddelelse om købet, at de to virksomheder har et fælles værdigrundlag, der tager udgangspunkt i at designe enkle, funktionelle og æstetiske produkter i den højeste kvalitet.

I tæt samarbejde med nogle af verdens bedste designere og arkitekter har Lightyears de senere år skabt en række moderne lamper, der kombinerer tradition og innovation.

pix-Interior Addict

»Vi glæder os meget over erhvervelsen af Lightyears. Det er en spændende og dynamisk designvirksomhed, som har formået at udvikle sig imponerende i de seneste år, og vi tror på, at Lightyears har et stort og uudnyttet potentiale både nationalt og internationalt. Fritz Hansen har en klar ambition om at blive en af verdens førende virksomheder inden for design og livsstil og med erhvervelsen af Lightyears, er vi kommet tættere på at nå det mål,« siger Jacob Holm, CEO, Fritz Hansen.

Lars Østergaard Olsen, der er managing director hos Lightyears tilføjer, at de er er glade for, at virksomheden kan fortsætte den nuværende strategi og kan arbejde videre som planlagt.

»Det er en stor anerkendelse af vores virksomhed og vores hidtidige arbejde,« siger han.

10BUSPix-hoej-Jacob-Holm.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen