Berlingske Business

Fredag bliver årets travleste butiksdag

juklegaver strøget
Foto:

Butikkerne forventer, at fredag 27. december bliver årets mest travle dag.

Januarudsalget har sneget sig helt hen til juledagene, og ferien bliver brugt på shopping, til trods for at de fleste allerede har fået mange gaver under træet, skriver Jyllands-Posten.

Udsalget begynder i år 27. december, som også er den første dag, butikkerne har åbent efter jul, og forretningsindehaverne forventer en rekordtravl dag.

”Der er sindssygt travlt mellem jul og nytår, fordi udsalget er smeltet sammen med gavebytteriet,” siger Lars Svendsen, formand for Strøgforeningen.

Strøgforeningen, der har 120 medlemsbutikker, har for tredje år valgt at begynde udsalget lige efter jul og dermed lade udsalgsskiltene afløse julepynten med det samme.

Formanden forventer, at det bliver den dag med flest mennesker i byen, men omsætningen slår ikke rekorder, da nogle også får penge udbetalt.

Hos Dansk Erhvervs regner man med, at hver tredje dansker vil bytte en eller flere gaver, men kun omkring 4 procent af de solgte julegaver ryger tilbage til butikkerne. Selv om mange forretninger gerne bytter julegaverne langt ind i 2014, vælger de fleste at bytte gaverne inden nytår, og det giver travlhed i butikkerne oven i udsalget.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen