Berlingske Business

Fransk luksusgigant havde god gang i omsætningen i første kvartal

LVMH Group, også kendt som Moët Hennessy Louis Vuitton, kom ud af første kvartal med et stærkt regnskab, der har givet håb om bedre tider i luksusindustrien.

Selskabets omsætning på 9,88 mia. euro, mere end 73 mia. kr., overgik klart analytikernes prognose på 9,5 mia. euro, og den organiske salgsvækst på 13 pct. overgik også forventningen om en organisk vækst på 8 pct. betydeligt. Selskabet skriver dog, at man ikke skal forvente lignende salgsvækst for helåret, og at salgstallene for samme kvartal sidste år kan være påvirket af terrorangrebet i Paris.

LVMH oplevede stærk vækst både på læder- og modevarer, samt på salget af vin og spiritus, og selvom salgstallene for samme kvartal af 2016 måske er barmhjertige, ser analytikerne stadig tegn på bedre tider i sektoren.

- Som vejrhane bør LVMH's rytme støtte luksussektoren, skriver Rogerio Fujimori, analytiker hos RBC Europe, ifølge Bloomberg News og vurderer, at regnskabet også hæver barren for andre aktier, der aflægger regnskab i den kommende tid.

Aktien stiger godt 1,6 pct. tirsdag på børsen i Paris.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen