Berlingske Business

Fra kongehus til Kasi-Jesper

07BUSJulie-til-bagside.jpg
PR-foto

Som forretningskvinde og smykkedesigner spænder Julie Sandlau bredt. Det vidner samarbejde med både Kronprinsessen og Kasi-Jesper om.

Hvorfor tør Julie Sandlau indgå et tæt partnerskab med Kasi-Jesper? Sådan har det lydt fra flere sider, efter at Berlingske forleden kunne afsløre, at den anerkendte danske smykkedesigner har indgået et nyt parløb med forretningsmanden Jesper Nielsen.

Julie Sandlau skal designe og producere smykker for Nielsens fremadstormende smykkefirma Endless, hvis forretningsfilosofi er at sælge smykker i massevis til overkommelige priser til middelklassen. Aftalen har ført til undren blandt kendere af Julie Sandlaus særlige smykkedesign. For hvordan kan forretningskvinden og designikonet Julie Sandlau, som siden 2002 har markedsført sig på at fremstille »glamourøse og eksklusive smykker«, bevare respekt og stjernestatus i egen målgruppe, når hun samtidig masseproducerer billigere smykker til den kontroversielle Kasi-Jesper?

Julie s

Det kan lade sig gøre, fordi Julie Sandlau ikke bare er en fremsynet og dygtig designer. Hun er også en iskold og risikovillig forretningskvinde. For hende var det et spørgsmål om at udnytte, at hun sammen med sin ægtemand Dennis Sandlau Jacobsen siden 2005 har bygget en velsmurt smykkefabrik op med egen udviklingsafdeling. Sandlau-fabrikken i Hanoi er efter en del begyndervanskeligheder i det vietnamesiske bureaukrati vokset pænt i sine første ti år. I år 2009 rundede fabrikken 90 ansatte, og i dag tjener små 700 vietnamesere deres løn på fabrikken.

Sandlaus talent for forretning og design kommer ikke bare Endless til gode. Også modekoncernen Bestseller har fået produceret smykker hos Sandlau – ligesom en række mindre virksomheder har, og Sandlau-parret har med tiden skabt sig et godt ry i smykkeindustrien, hvor de regnes for at kunne »levere varen«, både hvad angår pris, kvalitet og fleksibilitet. Tilmed går det flot fremad for parrets eget smykkebrand »Julie Sandlau«, der har haft en tocifret salgsvækst i årevis.

dfgfg

Allerede da Julie Sandlau var i midten af 20erne, var hun ikke bleg for at tage chancer og kaste sig ud i nye ting. Hun afbrød sine jurastudier på Københavns Universitet, og på kun tre år nåede hun at være både jurastudine, model, reality-TV-stjerne og selvstændig smykkedesigner. Siden 2002 gjorde hun smykkehåndværket til en karrierevej, og hendes navn blev hurtigt til en succesfortælling i dame- og modeblade. Interessen for hende blev ikke mindre, da kronprinsesse Mary begyndte at gå med Sandlau-smykkerne. I virksomheden opleves Julie Sandlau da også som en kvinde, der lynhurtigt spotter den gode forretning mellem de mange kunstneriske og kreative diskussioner.

»Selv om Julie er ekstremt kreativt begavet, er hun skruet sammen på en måde, så det altid er fakta over følelse,« fortæller en af de ansatte i Sandlaus voksende virksomhed.

Pandora opruster med langt flere butikker i Tyskland

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen