Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

Food-direktøren køber ind alene

06BUSBagside-Visholm.jpg
Økologiske varer har udsigt til billigere prisskilte i samtlige Coop-butikker. Food-direktør, Jens Visholm, er ikke en »øko-flipper«, men sætter pris på smag og kvalitet. Foto: Thomas Lekfeldt

For Jens Visholm tager to timer om at købe ind, så familien nægter at tage på indkøb med ham. Drivkraften for ham er styret af gruppedynamik og teamarbejde.

Han har lige sænket priserne på økologiske produkter i samtlige Coop-forretninger. Food-direktøren i Coop, Jens Visholm, har en udpræget udviklingsprofil, og for ham betyder det meget at få mulighed for at udvikle en strategi, men samtidig også at implementere en formel til gavn for den almindelige dansker.

Selv køber han nogle varer økologisk – andre ikke. På den måde er han ikke en »øko-flipper«, som han selv kalder det, det handler i stedet om smag og kvalitet.

Han blev headhuntet til Coop som food-direktør i 2012. Og et rigtig godt hold af gode mennesker, der brænder for det, de arbejder med, er det, der giver ham energien til at gå på arbejde hver dag.

For en direktørpost i sig selv har aldrig været et mål. Han har ikke været »specielt målrettet«, var ordene, men i stedet har han altid forsøgt at gøre det godt, der hvor han er. Han er nem at begejstre, og med dygtige mennesker omkring sig skal der ikke meget til at engagere food-direktøren. Det er dér, drivkraften ligger.

økonomi

Gruppedynamik er vejen frem

For han er en leder, der tror på gruppedynamikken. Samler man en gruppe i et lokale, vil man i hvilken som helst situation få en bedre løsning, end hvis der kun sad en enkelt person. Det er det, der skaber resultater. Og succes. Med en god balance formår og tør han sætte en retning, samtidig med at han er god til lytte. Dog skal tingene gerne ske så hurtigt som muligt, og det kan til tider tolkes, som om han ikke er så god til at lytte.

Men går en food-direktør meget op i mad? Svaret er ja. Det er dog ikke gourmetmad, der koger i gryderne, men mere en interesse for produkterne. At arbejde med de værdikæder, der ligger bag hvert eneste produkt, og hvordan man kan nuancere forskellene på at skabe smage, det er »sindsygt spændende«.

Økologi

Alene ved kassen

Næste skridt for food-direktøren er at levere det, som de har sagt, de vil. Madmanifestet skal implementeres. Gøres nærværende for danskerne. Næste skridt er også at bruge mere tid på madlavning. Hans kone er dog – efter Jens Visholms eget udsagn – væsentligt bedre til at lave mad end ham. Men interessen for selve produkterne er nok svær at hamle op med. Hans familie vil ikke gå på indkøb med ham længere, fordi det nemt tager to timer, fra han går ind i supermarkedet, til han står ved kassen.

Ellers går fritiden med tre børn, som alle er aktive i sport. Samtidig er han en passioneret løber, hvor det både bliver til halvmaraton og det helt lange – syv-otte maratoner og godt 50 halvmaratoner. Han elsker også at spille golf, men han kom kun til at gå tre runder sidste år. Det må der ændres på, når han bliver gammel, som han konstaterer.

28BUSSide-4-5-Ny-evt.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen