Berlingske Business

Føtex går sammen med Naturmælk

pix: naturmælk
Nu kan kunderne i Føtex’ 96 butikker få endnu flere økologiske mejeriprodukter.

Føtex har indledt et samarbejde med det sønderjyske mejeri Naturmælk. Mejeriet leverer ifølge direktøren højkvalitetsprodukter med god smag. Det er alt fra laktosefri minimælk til gourmetoste.

Nu kan kunderne i Føtex’ 95 butikker få endnu flere økologiske mejeriprodukter. Kæden, der er en del af Dansk Supermarked Group, har netop indledt et samarbejde med det sønderjyske, økologiske mejeri Naturmælk.

»Økologi er vigtig for os. Naturmælk fremstiller højkvalitetsprodukter med god smag, som derfor passer naturligt ind i det, vi gerne vil,« siger Thor Jørgensen, administrerende direktør i Føtex.

Ifølge Thor Jørgensen handler det for Føtex ikke alene om at få flere økologiske varer, men også de rigtige økologiske varer.

»Naturmælk fremstiller højkvalitets­produkter med god smag, som derfor passer naturligt ind i det, vi gerne vil,« siger Thor Jørgensen.

Billede

Naturmælk og Føtex har udviklet en række produkter sammen. Det er alt fra laktosefri minimælk til gourmetoste.

»Vi glæder os til, at samarbejdet rigtigt tager fart. Vi kan hjælpe hinanden med at følge med tidens tendenser og dermed tilbyde det, som kunderne efterspørger,« siger Leif Friis Jørgensen, der er mejerichef i Naturmælk.

Han ser det nye samarbejde med Føtex som en mulighed for at komme endnu tættere på forbrugerne. For godt en uge siden besøgte 16 af Naturmælks økologiske bønder forskellige Føtex-butikker i Danmark, hvor de uddelte smagsprøver.

Billede

»Det er en stor fordel, at vi kan komme så tæt på slutkunderne og fortælle og vise, hvad økologi er for Føtex og Naturmælk. Og så kan landmændene jo med stolthed i stemmen fortælle om de produkter, de selv har været med til at udvikle på gårdene,« siger Leif Friis Jørgensen.

Ifølge Føtex-direktøren er Naturmælk et godt eksempel på en producent, der leverer økologiske produkter, som giver god smag i munden – både hvad angår kvalitet og dyrevelfærd.

pix: landbrug

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen