Berlingske Business

Føtex får Netto-mand som ny direktør

FØTEX
Varehuskæden Føtex får ny direktør, der har rødder i discountkæden Netto.

Supermarkedskæden Føtex henter sin nye kædedirektør hos Netto International.

Varehuskæden Føtex får ny direktør, der har rødder i discountkæden Netto. Dansk Supermarked Group, som både Føtex og Netto er en del af, har fredag offentliggjort, at valget, til den snart ledige direktørpost, er faldet på Thor Jørgensen.

Tidligere har Thor Jørgensen besat stillinger som Chief Operating Officer i Netto International, og inden han blev hentet til Dansk Supermarked Group i januar 2014, arbejdede han en årrække hos Boston Consulting Group.

Pix-irma

CEO i Dansk Supermarked Group, Per Bank, er sikker på, at Thor Jørgensen er den rette mand til at stå i spidsen for Føtex.

»Vi har set nærmere på en lang række kandidater, såvel i Danmark som i udlandet. Undervejs stod det klart for os, at vi havde klargjort den rette kandidat inden for vores egen organisation. Thor Jørgensens stærke analytiske og strategiske baggrund vil supplere koncernens executive committee godt, samtidig med at han har evnerne til at lede Føtex sikkert videre i kædens udvikling og tage Føtex til det næste niveau,« siger Per Bank.

Føtex i Sønderborg har opsat et skilt i butikken på arabisk.

Selv ser Thor Jørgensen også frem til at tiltræde i stillingen ved månedens udgang.

»Føtex’ udgangspunkt er utrolig stærkt med mange fantastiske kvalitetsfødevarer, højt serviceniveau og et sortiment inden for nonfood og tekstil, som ingen andre supermarkeder matcher. Jeg glæder mig meget til sammen med resten af Føtex-teamet, det er en udfordring, jeg går til med en stor portion gejst og energi,« siger Thor Jørgensen.

Lene

Thor Jørgensen overtager efter Mette Maix, der senere på året tiltræder funktion i anden virksomhed. Mette Maix forlader en kæde i bedre form, end da hun overtog den for 3,5 år siden.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen