Berlingske Business

Føtex - det startede i Aarhus

embe
ARKIVFOTO Foto:

Det var i Guldsmedegade i Aarhus, at den legendariske købmand Herman Salling for 57 år siden åbnede sit første supermarked. Fra da af kunne kunderne købe både kolonial, slagtervarer, tekstil og isenkram i én og samme forretning.

FØTEX

Inspirationen var hentet fra USA. I morgen åbner Føtex butik nummer 100 i Danmark. Den ligger i Aarhus, hvor det hele startede. Butikken er en Føtex Food og adskiller sig fra en almindelig Føtex, så her sælges kun fødevarer og vin, men ikke tekstiler, boligtilhehør og legetøj. Den ligger centralt placeret i den nye bydel, Ceresbyen på Ceres Allé, og er tæt på uddannelsesinstitutioner og lejligheder. På 700 kvadratmeter er der 7.000 varenumre.

»Butik nummer 100 er en vigtig milepæl for os. Vi er stolte af at have en grundlægger, som for de fleste i Aarhus er et velklingende navn og synonym for at være visionær, innovation og en god købmand,« siger Thor Jørgensen, direktør i Føtex.

I morgen åbner REMA 1000 i øvrigt sin butik nummer 300. Den ligger i Korsør.

FØTEX

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen