Berlingske Business

Flügger-topchef: Ny struktur skal gøre os langt stærkere

Billede
Direktør for forretningsudvikling, Kasper Søvsø Foto:

Flüggers nye administrerende direktør, Jimmi Mortensen, der satte sig i direktørstolen i starten af august, vil gøre selskabet langt stærkere og mere fleksibelt på de indre linjer for på længere sigt at styrke indtjeningen.

Og planen for, hvordan det skal gøres, ligger allerede klar. Flügger udvider nemlig sin registrerede ledelse fra to til fire personer og konsoliderer en stribe funktioner inden for salg og marketing samt produkter og forsyningskæde i to nye enheder, Operations og Commercial.

Med i ledelsen kommer finansdirektør Keld Sørensen og driftsdirektør Michael Larsen.

Og det skal styrke sammenhængskraften og give flere muligheder på sigt, lyder det fra den nye topchef, der allerede i starten af juli - da jobskiftet var blevet bekræftet - afslørede over for Ritzau Finans, at Flügger skulle »styrkes på de indre linjer.«

Flügger

»Keld får et markant større ansvar på den finansielle del, og derudover bliver Commercial og Operations to separate værdikæder i ét samlet værdisystem. De to enheder skal i endnu tættere indgreb med hinanden, og det, forventer vi helt klart, skal give noget mere effektivitet fremadrettet,« siger Jimmi Mortensen til Ritzau Finans.

Planen er tegnet af den nye topchef, der ser mange gode ting i strukturen hos Flügger, men også har fundet en del punkter, hvor strukturen kan strammes.

»Det er en plan, jeg har haft med ind. Jeg mener, at vi har den rigtige strategi, men eksekveringskraften har ikke været stærk nok, så derfor tilpasser vi nu vores struktur,« siger Jimmi Mortensen.

Flugger

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen