Berlingske Business

Flügger tjener mindre på det samme salg

Billede
Farve- og lakvirksomheden Flüggers indtjening var lavere i første kvartal sammenlignet med samme periode sidste år. Foto:

Farve- og lakvirksomheden Flüggers indtjening var lavere i første kvartal sammenlignet med samme periode sidste år, men salgsudviklingen har været stabil i Skandinavien og voksende i primært Polen og Kina.

Det fremgår af selskabets regnskab for første kvartal af 2016/17 torsdag.

Flügger kom ud med en nettoomsætning på 557 mio. kr. mod 553,9 mio. kr. i samme periode sidste år, mens nettoresultat faldt til 58,2 mio. kr. fra 61,8 mio. kr.

Flüggers administrerende direktør, Jimmi Mortensen, finder ikke udviklingen tilfredsstillende, fremgår det af regnskabet.

13BUSPix-S-ren-Olesen-bagsi.jpg

- Vi har meget at optimere i de nærmeste par år men har på den lange bane ambition om en positiv organisk vækst på vores etablerede markeder og prioriterer at nå en EBIT-margin på 8-10 pct., skriver han i regnskabet.

Flügger fastholder i forbindelse med sit regnskabet de forventninger, som selskabet for nylig nedjusterede.

Dermed ventes fortsat en omsætning i hele regnskabsåret på 1850 mio. kr. samt et driftsresultat (EBIT) på 40-50 mio. kr.

Billede

Forventningerne blev nedjusteret den 24. august i forbindelse med generalforsamlingen i Flügger. Inden da ventede Flügger en omsætning på cirka 1900 mio. kr. og et driftsresultat (EBIT) på omkring 70 mio. kr.

I forbindelse med nedjusteringen droppede Flügger også sit langsigtede mål om at nå en omsætning på 3 mia. kr. i regnskabsåret 2020/21.

Flügger

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen