Berlingske Business

Fitness World smider direktør ud

Fitness
Fitness World skifter ud i toppen. Foto:

Fitness World henter ny topchef, der skal løfte kædens succes i Danmark ud af landet.

Danmark største fitness-kæde med 450.000 danske medlemmer henter en ny topchef. Det bliver  Steen Albrechtslund, der nu overtager efter Per Lyngbak Nielsen og nu skal ekspandere virksomheden uden for Danmark.

»Per Lyngbak Nielsen har med stor succes stået i spidsen for Fitness Worlds hastige vækst og vi skylder ham stor tak for en dedikeret indsats. Med Steen ombord får vi nu tilført en ekstra international dimension i den daglige ledelse, og vi er overbeviste om, at han kan videreføre den positive udvikling herhjemme og samtidig opdyrke nye fitnessmarkeder,« udtaler bestyrelsesformand Thomas Broe-Andersen, partner i FSN Capital, i en meddelelse.

Stifter Henrik Rossing solgte i april selskabet til den norske kapitalfond FSN Capital. Det skete efter at det var lykkedes at opbygge et net i Danmark med 152 centre. Målet nu at vokse i særligt Polen, hvor der inden for få uger åbner to nye centre.

Fitness World

I meddelelsen fremstår det som om, at Per Lyngbak Nielsen har vist en form for forståelse for, at han er blevet bedt om at stoppe.

»Det har været en fantastisk rejse sammen med Fitness World, og vi har opnået langt mere end man kunne have drømt om. Jeg er stolt over at have været en del af denne vækst, og finder det oplagt at overdrage styringen nu, hvor der skal tages hul på helt nye kapitler i udlandet,«  hedder det fra Per Lyngbak Nielsen.

29BUSFitness-World-Baerende.jpg

Steen Albrechtslund har tidligere været vicedirektør i den amerikanske livstilsvirksomhed Fossil. Han skifter nu fra sin bopæl i Hongkong til Danmark, hvor han skal stå i spidsen for Fitness Worlds 3500 ansatte. Albrechtslund har tidligere stået i spidsen for ur- og smykkevirksomheden Skagen Designs inden salget af den danske virksomhed til Fossil i 2012.

Mandag Fitnesskonge

I 2014 udgjorde omsætningen 960 mio. kr. mod 860 mio. kr. året før.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen