Berlingske Business

Fire millioner besøgte Tivoli sidste år

Halloween_Tivoli_Business
Hygge og uhygge i Tivoli i forbindelse med Halloween tiltrak endnu flere gæster end tidligere. Foto:

Tivolis samlede besøgstal for 2012 endte på 4.033.000 personer - det højeste antal gæster i fem år.

Der er tale om en fremgang på 2 procent i forhold til 2011. Fremgangen var dog hentet udelukkende i Halloween-åbningen, hvor der sidste år var åbent en uge længere end normalt. I sommer- og julesæsonen var besøgstallet lavere end i året før.

Jul i Tivoli 2012 var en uge kortere end året før. Det skyldes udvidelsen af Halloween i Tivoli med en ekstra uge. Besøgstallet for Jul i Tivoli 2012 på 857.000 anses derfor også for tilfredsstillende selvom der året før var 889.000 gæster.

- Lige over 4 mio. gæster besøgte Tivoli i 2012, hvilket er det højeste årlige besøgstal siden 2007. Det er tilfredsstillende, og ikke mindst glædeligt at konstatere, at Tivoli fortsat er attraktiv for gæsterne på trods af den økonomiske afmatning, som stadig præger den danske økonomi, siger administrerende direktør Lars Liebst.

Legoland

Tivoli åbner for sommersæsonen 11. april.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen